29 jaar, epilepsie, bloeddruk 190-123 gevaarlijk?

Ik ben 29 jaar, heb epilepsie en slik daarvoor vanaf me 4e jaar medicatie voor nu blijkt dat hierdoor mijn bloedruk erg hoog is, het was gister 190/123 en mijn hartslag was 101 pm is dit gevaarlijk?Ik moet morgen naar de huisarts maar wil graag weten wat ik kan verwachten

Weet jij het antwoord?

/2500

Een hoge bloeddruk vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Uw bloeddruk is te hoog als deze na meerdere keren meten op verschillende tijdstippen boven de 140/90 mm Hg uitkomt. http://www.hartstichting.nl/risicofactoren/hoge_bloeddruk/wat_is_hoge_bloeddruk/ Ik heb zelf al jaren een veel te hoge bloeddruk. Daarvoor krijg ik ieder jaar een controle. Waarschijnlijk krijg je dus van je arts leefstijladviezen, zoals: •stop met roken •eet gezond •eet zo weinig mogelijk zout •heeft u overgewicht, val dan af •beweeg minimaal 30 minuten per dag •leer omgaan met spanning en stress Bovendien zul je medicijnen voorgeschreven krijgen, moet er even uitgezocht worden wat voor jou het beste werkt en dan is het goed op niveau te houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100