Hallo, ik heb al 2 en halve week een gesprongen ader in mijn oog, en het gaat maar niet weg. Ik vraag me nu dus af of dit wel goed is?

Ik ben na ander halve week naar de dokter geweest die zei dat ik nog een paar dagen moest wachten en dat het dan wel weg zou zijn.
Maar ik heb het dus nu al 2 en halve week en ga me nu toch echt afvragen of het niet iets anders is en hoe lang dit nog gaat duren voordat dit weg is.
Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (2)

Omdat het bindvlies doorzichtig is en heel losmazig kan een kleine bloeding onder het bindvlies op het oogwit er heel indrukwekkend uitzien. Het is echter een onschuldige aandoening te vergelijken met een blauwe plek op je arm of been na stoten. De bloeding verdwijnt meestal binnen twee weken en krijgt door het afbraakproces van het gestolde bloed na rood dan groenig en later gelige kleur waarna het volledig verdwijnt. Een duidelijke oorzaak is er vaak niet; ook een verband met hoge bloeddruk is niet altijd aanwijsbaar het treedt wel vaker op bij ouderen met wat fragielere bloedvaatjes. Patienten met bloedverdunners kunnen uitgebreidere en opzwellende bloedinkjes krijgen die ook langer tijd nodig hebben om weg te trekken. Een verdere verkleuring van het oogwit kan optreden bij een te hoog billirubine (galstof) gehalte in het bloed als teken van een leverfunctiestoornis ( hepatitis).
Is er bij jou, na ruim 2 weken nog geen herstel, ga dan terug naar je huisarts en vraag eventueel een verwijzing naar de oogarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de info!
Er is wel een kleine verandering aan het komen want het wordt toch wel een stukje kleiner wordt er gezegd. Maar ik blijf het apart vinden dat het zo langzaam dan wegtrekt aangezien het nu wel al twee en halve week duurt en het echt nog niet eruit ziet alsof het vandaag of morgen eens over zou zijn. Het blijft ook rood en het wordt niet echt geel achtig ofzo.. Ik denk dat ik voor de zekerheid dan toch nog een keertje langs de huisarts ga.
Het ziet er ook niet zo prettig uit dus ik hoop dat het zo snel mogelijk weg is haha :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou overigens ook niet weten hoe ik er aan ben gekomen, ik werd er namelijk ineens mee wakker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, als je je ongerust maakt, of het vreemd vindt, dan is het sowieso verstandig een arts te bezoeken, deze is er ook om je gerust te stellen. Fijn dat het al wat minder is, ik vermoedt dat er dan niets mis is ( maar ik ben niet helderziend), de oorzaak is vaak onduidelijk, daar kan ik je dus niet bij helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel ! ik ga denk ik dan maar gewoon afwachten aangezien het niet echt iets ernstig is zo te horen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel morgen de assistente of de huisarts even op, het kan wel iets anders zijn, dan dat wij denken, neem geen risico met je ogen. Als je zeker weet dat het minder aan het worden is, kun je rustig nog even afwachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt, heb je gelijk in! Ik denk dat ik even afwacht, als het morgen weer iets minder is wacht ik nog een paar dagen. Als het morgen niet minder wordt ga ik toch nog even langs de huisarts voor de zekerheid dan.
Ik kan je geruststellen, ook mijn man had een rood oog, gesprongen ader,volgens de arts onschuldig en is vanzelf verdwenen.
Houd moed en heb geduld want het gaat echt over.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik zal dan toch inderdaad even geduld moeten hebben, het is niet erg prettig om er mee te lopen maar ik hoop toch dat het zo snel mogelijk dan weg is haha.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Adriana na hoeveel tijd ging het bij Uw man over?