Tweelingen vinden die hetzelfde lekker?

Mijn zoontje van 6 vroeg zich af of 2 of meerlingen hetzelfde lekker danwel vies vinden wat eten betreft.
Ik kon hem daar geen goed antwoord opgeven misschien iemand op gv wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Nee hoor tweelingen vinden niet altijd hetzelfde lekker, meestal houden ze wel van frietjes en ijsjes.
Maar soms lust de een geen spruitjes en de ander geen spinazie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ken een tweeling, waarbij de een van drop houdt en de ander helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat er meer overeenkomsten zijn dan verschillen. Maar dat kan ook aan de opvoeding tijdens de jeugd gelegen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeneiige tweelingen hebben hetzelfde DNA, hun lichamen zijn hetzelfde. Maar verder zijn het twee verschillende mensen, met een eigen wil, eigen dromen, wensen en voorkeuren. Dus vinden ze ook andere dingen leuk, lekker, eng of interessant.
De verschillen zijn wel iets kleiner dan tussen ‘gewone’ broers en zussen, omdat ze heel hun leven meestal alles samen en tegelijk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft een eeneiige tweeling in de klas, de een is gek op kaas, de ander gruwt er van, de ander is weer gek op banaan, terwijl die ene ze weer neit lust. Dus nee, ze vinden niet altijd hetzelfde lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweelingen die eeneiïg zijn, zijn van de buitenkant bijna precies hetzelfde. Maar van de binnekant(meestal) wel totaal anders. Dat komt door de chromosomen die de vader en de moeder meegeven aan het bevruchte ei. Het ei deelt zich op in 2 helften. Die 2 helften hebben niet alles gemeen. Dus het is nooit precies hetzelfde, het hangt dus af van de chromosomen. En als ze evenveel hebben meegekregen (voor de smaakpapillen) van beide ouders dan vinden ze hetzelfde lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat weet ik wel zeker er zitten ook veel verschillen in. In bijna alles wel. Ten minste tussen mij en mijn tweelingzus wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Tweelingen vinden niet allebei hetzelfde lekker. Ze lijken precies op elkaar, maar ze hebben toch een andere smaak.