Van CZ: De kosten die gedeclareered mogen worden, hetgeen een goede indicatie is wat zo'n ding ongeveer mag kosten:

[quote]
Prothesen
Wat zijn prothesen?

Een prothese is een vervanging van een ontbrekend lichaamsdeel door middel van een kunstmatig lichaamsdeel. CZ vergoedt prothesen die uw schouder, arm, hand, been of voet kunnen vervangen.
Hoe vraag ik een prothese aan?

Wilt u in aanmerking komen voor vergoeding van een prothese? Vraag dan eerst een akkoordverklaring aan CZ. Deze akkoordverklaring is niet nodig als u naar een leverancier gaat waar CZ een contract mee heeft en het om een eerste aanschaf gaat waarvan de kosten niet hoger zijn dan:
- onderbeenprothese: € 4.000,-
- bovenbeenprothese: € 7.000,-
- armprothese: € 3.500,-
U moet een voorschrift van de revalidatiearts en een offerte van de leverancier indienen. De revalidatiearts moet op het voorschrift aangeven welk soort prothese u nodig hebt. Bekrachtigde uitvoeringen worden alleen geleverd op aanvraag van de revalidatiearts met een goede motivatie, waaruit blijkt dat u de besturing van de prothese goed genoeg beheerst.
[/quote]