Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn haar zo sloom groeit?

Mijn haar groeide eerst 2 cm per maand. Nu is dat 0,25 cm per maand. Ik fohn, stijl of krul het nooit, verven heel af en toe, En verzorgen doe ik heel goed. Mijn eetpatroon is wel wat minder, maar ik eet al heel lang zo, ook toen mijn haar zo snel groeide. Dus waar die plotselinge verandering vandaan komt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
957
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe meet je dat?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je een andere coupe hebt laten knippen waardoor je haar minder snel lijkt te groeien. Ook je hormonen hebben invloed op je haargroei, in de pubertijd heeft dat een sterkere invloed op je haargroei dan daarna. Maar zeker ook je voeding is belangrijk, het kan zijn dat je lichaam eerst nog reserves had van bepaalde vitamines maar dat dat nu op is en weer aangevuld dient te worden. Vooral vitamine B is van belang. En nog 1 ding, zonlicht is belangrijk, dat stimuleert je haargroei ook, ga de komende tijd dus iedere dag de zon in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat dat een fabeltje is, dat je haargroei daardoor verminderd. Slechte shampoo kan wel invloed op je haar hebben, dat het uitdroogt bijvoorbeeld, maar dat het de groei belemmerd heb ik nog nooit gehoord.
Je geeft zelf de meest waarschijnlijke oorzaak: je voeding.
Het duurt echter een tijd voordat je ergens zulke tekorten van krijgt dat je het gaat merken.
Ga eerst meer eens een behoorlijke tijd gezond eten en dat doe je niet alleen voor je haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding