Kan ik iets gebruiken voor de stijfheid in mijn nek die uitstraalt naar mijn schouderblad en voor naar borst ?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor bijna alle soorten pijn is er wel een pilletje maar lijkt het je niet beter om de oorzaak te zoeken en te proberen deze weg te nemen? Vaak zie je bij klachten als deze dat wanneer je de pijn wegneemt of verminderd dat je een 'grens' overgaat, dat je meer gaat doen, met in dit geval je nek, dan goed zou zijn waardoor de pijn toeneemt. Advies: ga naar de fysiotherapeut deze zal je indien nodig verwijzen naar de huisarts voor eventueel pijnstilling of verder onderzoek. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Warmte werkt in zo'n geval het beste. Dat kan met een kruik of makkelijker een kersenpitkussen, wat je kan opwarmen in de magnetron. Ook tijgerbalsem of SRL gelei kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je schouderbladen naar beneden trekt dan gebruik je de tegenspieren van je nekspieren, en ontspant je nek.
Ik heb daar altijd baat bij als ik nekpijn heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fysiotherapeut, die kan wonderen verrichten. En je ziektekostenverzekering vergoedt het, dus "gratis".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel goed als iemand je masseert. Gebruik b.v. SRL of een andere spiercreme. Probeer ongeveer 20 minuten te masseren. Ga zelf ontspannen liggen en daarna onder de warme wol. Als je dit iedere dag 2x doet, moet het na een paar dagen over zijn.

Zo niet, dan naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je bv insmeren met midalgan of n warme kruik gebruiken. Is het na een week niet over ga dan zeker naar je huisarts toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeer de zalf tijgerbalsem op je rug. Dit zorgt voor een brandend/warm wordende huid. Gewoon bij de drogist te halen en werkt beter dan een massage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bsr: body stress release.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het beste , dat is wat ik gebruik en ook verschillende mensen heb aanbevolen, is ADVIL spray bij het kruidvat kost wel wat maar werkt voortreffelijk, en denk eraan spieren met een sjaal in je nek goed waarom houden, is soms wel vervelend vooral in huis maar houdt de spieren soepel, volgens mijn fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan eventueel een sjaal erom heen doen. een paar dagen.
Maar dat stijfheid komt wat mij betreft, misschien omdat je liggend op de bank een film hebt gekeken of zo. want namelijk ik heb dat ook nu al paar dagen...