ik krijg implantaten maar hoe gaat dat?

ik ben 17 jaar en ik krijg een implantaten omdat de verzekering zegt onder de 18 jaar wordt het verzekerd. Maar ik ben best wel bang en ik weet niet hoe het nou precies gaat ik heb op internet gekeken en ik zag bloed nou heel fijn.. maar goed dusss mijn vraaag is hoe gaat het nou?!!!!

groetennnnn

Toegevoegd na 2 minuten:
heeft er mensen ervaring mee??

Toegevoegd na 13 minuten:
de implantaten is voor de tanden die ik mis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb onlangs mijn eerste implantaat gekregen. De kroon moet er nog op, dat is het enige. In principe is het heel eenvoudig. Als er nog een tand- en/of wortelrest zit, wordt die eerst op de normale manier verwijderd (getrokken). Dat kan door de kaakchirurg worden gedaan, maar sommige tandartsen doen het zelf. Daarna moet het kaakbot aangroeien om de holle ruimte op te vullen. Dat duurt meestal twee tot drie maanden. Na die tijd wordt er een foto gemaakt om te zien of het bot goed genoeg is aangegroeid en of het de juiste dichtheid heeft. Zo ja, dan krijg je een afspraak voor het zetten van het implantaat. Bij de eerste afspraak wordt eerst het tandvlees verdoofd. De verdoving werkt in. Zodra dat is gebeurd krijg je een tweede verdoving om de kaak zelf te verdoven. Die tweede verdoving krijg je niet meteen, want die zou heel pijnlijk zijn. Vandaar dat eerst een eerste verdoving wordt gezet zodat je niets voelt van het zetten van de tweede verdoving. Als ook die tweede verdoving is gezet, begint het "loodgieterswerk". Pas op, de volgende beschrijving klinkt heeeeeeel eng, maar echt, als je in die stoel ligt merk je er niets van. De chirurg snijdt het tandvlees open en klapt het opzij. Het kaakbot ligt nu bloot. Dan boort de chirurg een gat in het kaakbot. Daar zet hij dan een plug in. Jawel, net zoiets als wat jij gebruikt om een zwaar schilderij op te hangen. Op de plug komt een klein dopje. Dan wordt het tandvlees weer dichtgemaakt en gehecht. Jij krijgt pijnstillers mee, want het zou kunnen dat je pijn krijgt wanneer de verdovingen uitgewerkt raken. Bij mij was dat niet zo, ik heb die pijnstillers nooit gebruikt. Goed, je hebt nu een plug in je kaakbot met een dopje erop. Daar zie je niets van, alles ligt onder het tandvlees. De wond groeit dicht, na een week worden de hechtingen verwijderd. Dan moet je een paar weken wachten: het kaakbot moet om de plug heengroeien, zodat de plug heel goed vast komt te zitten. Na een paar weken kom je terug. De chirurg controleert of de plug goed is vastgegroeid. Zo ja, dan snijdt hij het tandvlees open, hij haalt het tijdelijke dopje van de plug af, en zet er een nieuw dopje op dat door het tandvlees heenkomt. Zo loop ik nu rond: het ziet eruit alsof je een kleine metalen piercing hebt. Het tandvlees kan nu wennen aan het dopje dat erdoorheen steekt. (vervolg in reactie, hier past het niet meer)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100