is het schadelijk om een waterpijp te roken met alleen water?

ik zag vanalles op internet van waterpijpen.
maar kun je ook een waterpijp roken
als er alleen water in zit?
en is dat dan schadelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

ik weet niet of het kan maar het is wel gezonder en niet schadelijk.
het is wel minder lekker want de meesten roken waterpijp voor de tabak die erin zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een waterpijp roken met "alleen water" kan natuurlijk niet. Je hebt altijd tabak(svervanger) en een kooltje (eventueel elektrisch) nodig. De tabaksvervangers zijn alweer een stuk minder schadelijk dan de normale tabak, maar nog steeds niet helemaal grondig getest.

Als je alleen water in je waterpijp doet, zal er niks gebeuren en is dus ook niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo kun je niet alleen water in de waterpijp? als je er een aansteker bij houd dan komt er toch rook (gezien op filmpjes)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dan komt er geen rook. Als jij de vlam bij het cupje houdt waar normaal de tabak en het kooltje in zitten, dan gebeurt er niks meer dan dat het cupje warm wordt. Je krijgt geen rookt (logisch, want er verbrandt niets) en ook geen damp, omdat de warmte het water niet bereikt.
Waterpijp zonder tabak kan niet.

Waterpijp is niet gezond en kan niet op gezonde manier gebruikt worden

Samengevat: waterpijp kan alleen met tabak gebruikt worden, het kan dodelijk zijn per 1 uur rook je ongeveer 100 of 200 sigaretten lees bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summiere Werking van een waterpijp, is. In een schoteltje met gaatjes doet men kooltje tabak en eventueel aromaten. Kooltje wordt verhit, daar komt de rest op en dan wordt er aan de pijp gezogen. De rook komt in het water terecht en gaat zo in de darm van de pijp naar de mond. Als je nu geen tabak, kooltje en de aromaten gebruikt dat ga je zuivere lucht door het water zuigen, in plaats van rook. Enigste dat je dan gaat hebben, dat de lucht vochtiger is die je inademen. Dit is natuurlijk een pak gezonder. Eventueel zou je bv eucalyptus in het water kunnen doen, maar dat is niet echt de bedoeling.
Mischien dat iemand de waterpijp uitvind zoals er nu namaaksigaretten zijn.
Robby BB