het gevolg van anorexia is wel dat je dun wordt. maar in het begin hoeft dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat hoeft niet, maar mensen die er lang last van hebben worden dat uiteindelijk meestal wel.

Maar een groot deel van anorexia heeft met je zelfbeeld te maken en niet alleen je eetpatroon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dunne mensen hebben niet allemaal anorexia.
Wanneer je dun bent kun je je dik voelen en anorexia krijgen.
Wanneer je dik bent en je veel gaat afvallen kan dat aanleiding tot anorexia worden en dan word je uiteindelijk toch dun.

Je kan dus alle kanten op met jou vraag..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, je hebt mensen die zijn van nature wat 'dikker' maar als je jezelf ondervoedt dan heb je anorexia, en niet alle anorexia patiënten zijn per definitie dun.
Ik had ooit eens een vrouw die een presentatie ging houden over haar anorexia, ze was toen helemaal niet extreem dus, maar je zag aan haar gezicht dat het ingevallen was en dat ze er ongezond uitzag...
Je hebt lichamen die echt heel dun kunnen worden, maar je hebt ook lichamen die altijd net iets'dikker' zullen zijn!

Het is natuurlijk ook geen lichamelijke aandoening maar een psychiologische, vandaar

Toegevoegd na 55 seconden:
die vrouw had op dat moment geen anorexia meer, maar ze liet foto's zien van hoe ze er toen uitzag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, omdat extreem dun zijn een kenmerk is van anorexia nervosa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het kenmerk van anorexia nervosa is een eet stoornis ten gevolge van een zeer negatief zelfbeeld.
Zie de andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hetis een psychologische aandoening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jou ogen hebben dus alle dunne mensen anorexia..
Nee, ook na lichamelijk herstel van anorexia (en dus normaal gewicht) kan je nog steeds anorexia hebben, hetzij in gedachten,patronen dan wel eetgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin hoet dat niet per se. Maar als je langere tijd anorexia hebt,wordt je idd zeer mager,omdat je geen voeding genoeg binnen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Anorexia is een eetstoornis, waarbij het eetgedrag verstoord is. Dit is (nog) niet altijd aan iemands gewicht te zien. De kern is dat men de eetlust onderdrukt, niet dat men dun is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvullend op bovenstaande antwoorden: Anorexia kun je officieel ook niet van genezen omdat het een mentale ziekte voornamelijk is, een beleving van iemand. Het kan wel door middel van een trainingstraject in een ziekenhuis minder worden, maar de kans op terugval is vaak nog enorm aanwezig. Daarnaast blijven mensen met anorexia altijd denken..; hier zit nog wat vet, daar wil ik wel van af..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee voor anorexia hoef je niet dun te zijn.
Toevallig heb ik anorexia en ben ik (voor jullie gezien) te dun/mager en ik ken ook velen er te dun uitzien, ligt er maar net aan hoe lang je er mee bezig bent en hoe extreem je het aanpakt (veel verschil tussen jongens en meisjes is hierin trouwens niet)

Toegevoegd na 1 minuut:
en of je in behandeling bent of net uit het ziekenhuis komt.