hoe komt het dat ik in de avond pas actief en productief ben, en wat kan ik er tegen down?

Door de dag heen vind ik het moeilijk om nuttig te zijn, maar in de avonden wil ik graag leren, huiswerk maken en nuttige dingen doen. Maar dan heb ik te weinig tijd omdat het dan heel snel laat wordt. zijn er trucjes waardoor ik aan kan leren om overdag productiever te zijn?
BVD

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Je bent een avond-mens en/of een "uitsteller"...

Je heb ochtend-, middag- en avondmensen. Die zijn op dat deel van de dag het meest actief/productief.

Jij bent misschien wel een avond-mens, maar omdat je nog jong bent, naar school gaat en een heleboel dingen *moet* doen, kun je niet daaraan toegeven. Jij zult moeten beginnen met een rooster te maken, wat je wanneer doet. Doe je dat niet dan leer je niet je aan tijden te houden en kom je altijd tijd te kort, omdat je 's avonds ook nog op tijd naar bed moet.

Dus: maak voor jezelf een rooster van 4 - 5 uur, uit school en even ontspannen, 5 - 6 uur huiswerk maken, 6 - half 7 eten, half 7 - 8 huiswerk, 8 - half 10 ontspannen, 10 uur naar bed... Niet om elf uur, dat is te laat, dan ben je te moe de volgende dag en lukt het je de volgende dag niet je aan het rooster te houden.
Met die tijden kan je schuiven, een kwartier er af of erbij, ik weet natuurlijk niet hoeveel huiswerk je hebt en probeer dus wel bij tijds genoeg te ontspannen anders loop je vast.

Succes en doe je best, dit werkt een rooster, maar je moet er wel aan wennen, dus volhouden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Crea!
Cryofiel
11 jaar geleden
Goed antwoord. Met de toevoeging dat je gedurende de puberteit meer avondmens bent dan daarvoor en daarna. Dat ligt aan de veranderingen in de hersenen gedurende die periode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Cryo, ook voor je informatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke toevoeging Cryofiel, maar ik ben de pubertijd toch wel voorbij ;)
Cryofiel
11 jaar geleden
Oh, sorry, doordat je vertelde dat je moest leren en huiswerk moest maken ging ik er automatisch van uit dat je scholier zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit hoor. Misschien ben ik in de pubertijd wel een permanent avond mens geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt in ieder geval gevoel voor humor!! :))
Aanvulling op het bovenstaande.
Als je deze verandering(en) gaat doorvoeren, is het volgende heel belangrijk.

Geef jezelf de tijd om je lichaam en geest hieraan aan te passen.
Ontmoedig jezelf niet als het niet binnen een week lukt. Dat is bijna voor niemand haalbaar.
Geef jezelf twee maanden de tijd hiervoor.
Schrijf elke dag precies op, vooral wat tijd betreft, wat je gedaan hebt.
Zonder daarbij conclusies te trekken.
Op b.v. een zaterdagmiddag, ga je kijken wat en waardoor, je, je nog niet aan je schema hebt gehouden.
Daarbij stel je de vraag b.v. Wat was daarvan de oorzaak ?
En zet dit voor jezelf op papier. (je doet er de komende week voor je schema nog niets mee).
Na de tweede week, ga je kijken of er al verandering in is gekomen.
Is dit b.v. niet zo.
Dan stel je, jezelf de vraag: Wat is daarvan de oorzaak en hoe kan dit veranderen.

Zo kun je de komende weken aan de slag gaan.

Voordat je hiermee begint, zet je ook op papier, de beloning vast.
Dit doe je na b.v. 2 weken.
Geen grote en kostbare kado's. Maar zo tot 5 euro.
Die koop je voor jezelf als een doelstelling geslaagd is.

Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een grote oorzaak voor concentratieproblemen en lamlendigheid is HF straling afkomstig van Wifi, Dect, Gsm.

Heb je een of meerdere van dit soort stralingsbronnen om je heen dan heb je grote kans uitgeput en lamlendig te geraken.

Ten onrechte wordt hier nog maar weinig over gecommuniceerd!

Zet de apparatuur eens een paar uurtjes uit en merk of het nu beter gaat.

Zoek bewust een stralingsvrije omgeving op om op te kunnen laden.

Er zijn plannen om Wifi in steden uit te gaan rollen, dit is dus helemaal een slecht idee..http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5

Succes!