Vanaf welke frequentie is sigaren roken beduidend slechter dan niet roken?

Let op het gaat om sigaren, niet te verwarren met sigaretten.

Dat roken slecht is weet ik zelf ook wel, de vraag is immers vanaf welke frequentie is het slechte effect van roken verwaarloosbaar?

Verdere vraging:

Vanaf welke frequentie is sigaren roken beduidend slechter? Kortom vanaf welke frequentie zijn de gezondheidsproblemen miniem? Is dat vanaf 1x per dag 1x per week of 1x per maand? Vanaf welke frequentie worden de gezondheidsproblemen beduidend hoog?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Vanaf sigaar 1 al
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult nog versteld staan wat 1keer roken doet. Je kunt ritsuka wel aanvallen om haar antwoord, het antwoord is goed. Als jij die niet wilt horen dan moet je de vraag niet stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller wil weten hoeveel sigaren hij/zij kan roken
zonder een vorm van COPD te ontwikkelen.
Dat is met geen mogelijkheid te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de vraagsteller "aangevallen" terwijl bovenstaande reactie niet van hem afkomstig is! Mij excuses hiervoor.

Het beste antwoord

1 per maand is niet zo heel erg,
men zegt altijd ik inhaleer niet met sigaren, maar de atmosfeer om je heen wordt berookt en dat adem je toch weer in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanaf 1 sigaar roken is sigaar roken beduidend slechter dan niet roken.

Vanaf welke frequente gezondheidsproblemen beduidend hoog worden
is gewoon niet te zeggen.
Dat is namelijk voor iedereen anders.
Er zijn mensen die zonder al te veel problemen 90 jaar worden en heel hun leven gerookt hebben.
Er zijn ook mensen die COPD ontwikkelen zonder ooit gerookt te hebben.

Alles wat je in je longen krijgt en geen frisse lucht is, is niet goed voor je longen.
Maar de een kan dat beter hebben dan de ander.