Kijk, da's nou zo'n vraag waarop tot nu toe niemand het ultieme antwoord heeft kunnen geven!
Mooie vraag wel!

Als ik diep in de ogen van mijn hond kijk terwijl hij naar me aan het staren is, denk ik dat zijn gedachten er ongeveer alsvolgt uitzien:

Uit? Bal? Bak? Af? Braaf? Riem? Aai? In je mand? Bos?
(en dergelijke...)
Verder meen ik in de ogen van mijn hond een onvoorwaardelijke liefde te zien voor mij, een voortdurend omhoogzien naar de baas...
Ik denk dat het 'denken' van de hond ongeveer zo diep gaat als ik hierboven beschrijf.

Vergeet niet dat honden op heel veel gebieden getraind kunnen worden, waardoor de aangeleerde signalen kunnen verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Honden kunnen denken. Dus het is zeer waarschijnlijk, dat ze ook denken, als ze je aankijken.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Honden kunnen niet denken. Dus het is zeer onwaarschijnlijk, dat ze denken, als ze je aankijken.
14 jaar geleden
Jazeker. Hij denkt: Gaan we zo naar buiten? Krijg ik zo te eten,..

Maar even serieus: Het is compleet onduidelijk in hoeverre dieren onafhankelijke gedachten hebben en hoeveel ze gewoon op instinct doen. Dus die vraag is op dit moment niet eenduidig te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een hond je aan kijkt is hij je waarschijnlijk aan het aftasten. Is het baasje boos,blij?krijg ik eten? Dieren vangen de kleinste signalen op,of ze echt op zich zelf staande gedachten hebben is nooit bewezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het denkraam van een hond is een stuk eenvoudiger dan dat van ons en zijn gedachten zullen dan ook wel simpel zijn, aan de andere kant lijken hondenhersens ook wel weer op mensenhersens en zal het voor een hond dus wel net zo moeilijk zijn om helemaal niet te denken als voor ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hond aankijkt in zijn oog, ja dan denken honden dat je hem iets gaat doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze kunnen je wel heel bedenkellijk aankijken en ook voelen ze het als je verdrietig bent ,boos,blij etc.
hij/zij kunnen wel dingen onthouden.
echt denken weet ik niet maar bij sommige honden heb ik er wel gerede twijfels bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden peilen je als ze je aankijken. Tasten je uitstraling af, proberen eventueel die uitstraling te beïnvloeden door bepaald gedrag.

Als ze je aankijken zijn ze bezig met jou, geen tijd om na te denken, ze zijn naar buiten gericht.