Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik dit alternatief voor maandverband/tampons kopen (zie toelichting)?

Het is al even geleden dat ik zoiets gekocht heb, door mijn Mirena-spiraal menstrueer ik zelden. Het gaat om een alternatief voor maandverband en tampons dat ongeveer gevormd is als een pessarium.

Ik vind het een stuk praktischer, maar ik kan het niet meer vinden. En omdat het al zo lang geleden is, weet ik ook niet meer hoe ze heten, waardoor ik het via google ook niet meer kan vinden.

Wie weet hoe ze heten, en liefst ook waar ze verkocht worden?

NB Ik bedoel *niet* de variant die je uitspoelt en opnieuw gebruikt. De dingen die ik bedoel, zaten in een cylindervormig doosje per stuk verpakt in dezelfde zakjes als maandverband, en worden na één keer gebruiken gewoon weggegooid. De herbruikbare dingen zijn vast veel milieuvriendelijker, maar ik gooi ze liever gewoon weg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat je softcups bedoelt?
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We have a winner! Nu heb ik in ieder geval de naam om op te zoeken. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam bleek voldoende om uit te vinden waar ze verkocht worden. Geen wonder dat ik ze niet meer kon vinden: de dichtsbijzijnde drogist, waar ik ze vroeger altijd kocht, was toen nog franchisenemer van DA. Nu niet meer, dus ook het specifieke DA-assortiment (DA is één van de weinige ketens die ze hebben) eruit. Inmiddels heb ik ze door jouw informatie kunnen vinden en kopen, +10!

Andere antwoorden (1)

als je de cups bedoeld die kune je hier vinden http://www.softcup.nl/Home of de sponsjes hier http://www.condomerie.com/webshop/default.php?cPath=43&gclid=CO2nmfHKyZ8CFQk13godu3gG0g

In mijn woonplaats kun je ze nergens krijgen bij apotheek of drogist in ieder geval ik bestel ze dus via internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding