Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft lucide dromen een invloed op de verwerking van dingen die je overdag geleerd hebt?

Even concreet: Ik ben 14 jaar oud en dus nog volop aan het studeren. Ik zou graag lucide willen dromen. Maar ik zou niet graag hebben dat de dingen die ik overdag studeer voor testen 's nachts niet verwerkt worden doordat de lucide dromen "in de weg zitten" waardoor ik de volgende dag alles vergeten zal zijn. Is dit scenario mogelijk? In hoeverre dan? Hoe zit het juist met het belang van slaap bij het studeren en welk effect heeft lucid dreaming hierop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet paar stappen onder je knie hebben.
Je dromen kunnen te onthouden.
Beseffen dat je droomt.
Je kan dat doen door als net wakker bent je dromen op te schrijven.
En door 3X op een dag te vragen droom ik en dat moet goed argumenteren.
En naar de tijd kijken.
Want in je droomt is de tijd heel verschillend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je legt uit hoe je lucide moet dromen maar geeft geen antwoord op de vraag...
Lucide dromen betekent gewoon dat je weet dat je droomt, dat voorkomt dat je plotseling al badend in het zweet wakker wordt van een nachtmerrie waarna je uren wakker ligt. Dat lijkt mij niet gezond voor je, noch als je studeert noch als je werkt.

Dus lucide dromen zit niets in de weg omtrent vergeten en onthouden, het is gewoon een prettigere manier van dromen waar je zelf de regie meer in handen hebt. Niets mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding