Hoe moet je een nauwe voorhuid naar achteren trekken?

Ik ben 16 jaar en ben nu al een hele tijd bezig om mijn voorhuid beetje bij beetje naar achteren te krijgen, net onder de douche wou het bijna, maar nu ben ik bang dat ik hem niet meer terug naar voren krijg. Weet iemand tips om hem weer terug te krijgen naar voren? Of weet iemand tips bij het naar achteren trekken enz? Naar de dokter ga ik liever niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien toch beter naar de dokter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorhuidsvernauwing
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parafimose Klik eens op het plaatje in de tweede link, zodat je het wat beter kunt bekijken... als dit op jou van toepassing is, zou je dan misschien toch liever naar de dokter gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , niks om je voor te schamen , gewoon even langs de dokter gaan . Waarom straks scheurt het uit op een voor jou gênant moment ! Kom op de dokter kan je of juiste zalf geven , oefeningen of een sneetje , of ??!
Ritsuka
11 jaar geleden
daar is je huisarts voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je niet aan en ga naar de dokter... Hij heeft er meer gezien dan jij..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom mobie schrijf je stel je niet aan. Je geslachtsdeel als je 16 bent is niet iets waar je snel mee naar de dokter gaat.
Cryofiel
11 jaar geleden
Toch naar de dokter gaan. Dat hoort bij het volwassen worden.

Antwoorden (2)

Dat heet een spaanse kraag. Je voorhuid is te nauw. Dit komt doordat je dit vanaf heel jong al voorzichtig naar achter moet doen. Je kunt wat vaseline op je eikel doen en voorzichtig naar achter bewegen. Pas op het mag geen pijn doen omdat het kan scheuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor moet je zuurvrije vaseline gebruiken, als je deze methode wil proberen, het is beter de huisarts te consulteren.
Een nauwe voorhuid kun je blijven proberen naar achteren te trekken en misschien lukt het dan op den duur, misschien dat je iets kunt proberen met olie of glijmiddel. Maar een te nauwe voorhuid kun je niet naar achteren trekken, want dan loop je 2 risico's en je zegt het zelf al. Misschien gaat ie niet meer terug en dan heb je dus echt een (pijnlijk) probleem waarvoor je alsnog naar je huisarts moet. Waarschijnlijk zal die je dan met spoed doorsturen naar de uroloog.

Een ander risico is dat de voorhuid inscheurt en dat is uiteraard ook zeer pijnlijk en dan kun je dus ook nog met hetzelfde probleem blijven zitten van dat de voorhuid toch niet meer terug gaat.

Dus er is maar een goed advies en dat is gewoon naar de huisarts gaan ook al ga je liever niet. Waarom zou je niet gaan, je bent echt de enige niet met dit probleem want dit komt echt heel dikwijls voor en van de huisarts kun je een goed advies verwachten.
Ceeve
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Gezien zijn vraag van november 2012 "Ik heb net voor het eerst mijn voorhuid over mijn eikel getrokken, daarbij is het me nu nog niet gelukt hem terug te doen, is dat een probleem?" heeft de vraagsteller het probleem dat je beschrijft bij het eerste risico, al eens gehad. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/mannelijk-lichaam/eerst-voorhuid-eikel-getrokken-daarbij.385461