Door de bloedvatvernauwing die door roken wordt veroorzaakt worden beenkrampen inderdaad veroorzaakt of versterkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, klopt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Het ligt natuurlijk ook aan de oorzaak van de krampen. Voor etalagebenen heb je zonder meer gelijk. Of het voor nachtelijke kutkrampen ook geldt, durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens,hoor. Maar een positieve invloed van roken op krampen kunnen we gevoeglijk uitsluiten, dunkt me.
Cryofiel
11 jaar geleden
Klopt. Zie mijn opmerking als een toevoeging, niet als kritiek. Eén van de plusjes is dan ook van mij.
Cryofiel
11 jaar geleden
Oeps... ik zie nu pas mijn beschamende typefout... er had natuurlijk 'kuitkrampen' moeten staan. (Mensen die wel eens zulke kuitkrampen hebben gehad, zullen mijn typefout waarschijnlijk ook een toepasselijke benaming vinden.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Cryofiel,maar ik moest er wel om lachen.:-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
! Was me niet eens opgevallen. :-)