waarom is het onmogelijk (volgens mijn docent) om millennium doel 7 te halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is millennium doel 7?

Het beste antwoord

Waarom het volgens jouw docent niet mogelijk is kunnen we niet zeggen. In het algemeen:

Naast dit algemene doel hebben de lidstaten van de Verenigde Naties in Millennium Doel 7 vastgelegd dat ze het aantal mensen zonder toegang tot veilig drinkwater willen halveren en goede sanitaire voorzieningen willen aanleggen voor ten minste 100 miljoen mensen die in sloppenwijken wonen. En dat alles voor 2015. De hoeveelheid water waarmee de bewoners van de westerse wereld het toilet doorspoelen, is het gemiddelde dagrantsoen voor bewoners van ontwikkelingslanden – dat is alles wat ze hebben om zich te wassen, om te drinken, schoon te maken en te koken.

Volgens grote ontwikkelingsorganisaties als het Wereldnatuurfonds, Oxfam en Care International zal Millennium Doel 7 met de huidige budgetten niet worden gehaald. ‘De budgetten zijn de afgelopen jaren niet verhoogd, terwijl juist een gebrek aan geld voor waterprojecten het grootste probleem is waarmee de wereldgemeenschap te kampen heeft’, aldus de organisaties in het rapport. De Verenigde Naties hebben 2003 uitgeroepen tot het internationale jaar voor zuiver water. Maar nog steeds onderschatten westerse landen de watercrisis. Als het roer niet wordt omgegooid zullen in sommige ontwikkelingslanden al heel binnenkort ernstige watertekorten ontstaan, zoals in Afghanistan, Pakistan en China.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de landen waar dit speelt de bevolking ook explosief groeit, en er dus nog minder water beschikbaar is en/of de industrie meegroeit en het water bevuilen.

Dus waarschijnlijk dus omdat je docent gelijk heeft om het feit dat de bevolking maar blijft groeien en groeien en op laatst dus het probleem nagenoeg niet meer te bevechten valt.