Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb bijna elke dag als ik mijn schoenen uit doe jeuk op de bovenkant van mijn voeten, wat is dit?

Het maakt niet uit welke schoenen ik draag, van sportschoen tot hoge hakken het jeukt bijna elke dag en kan het dan soms tot bloedens toe open krabben omdat het zo jeukt.

Ik weet dat het niet de meest geweldige oplossing is, maar soms moet je echt van die jeuk af.

Ik wil wel weten hoe ik er vanaf kom (door niet krabben gaat de jeuk niet weg), maar ben het meeste benieuwd wat het is.

Toegevoegd na 8 minuten:
er is voor de rest niks te zien op mijn voeten als ik mijn schoenen uit doe, het is niet rood (wel na het krabben natuurlijk) maar niet iets anders noemenswaardigs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

smeer je voeten s morgens voor dat je je sokken en schoenen aan doet in met gewone handcreme en kijk dan eens of je s avonds nog zo n jeuk hebt
ik denk dat het komt omdat je voeten de hele dag "luchtdicht" afgesloten hebben gezeten en er s avonds weer frisse lucht bij kan en je huid is dan zeer droog
ik zou zeggen probeer het eens baat het niet het schaadt ook niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het zou eventueel kunnen dat je een schimmelinfectie hebt (dit is dan vooral tussen je tenen..)

ook kan het zijn dat je wintervoeten hebt..

of dat je een eczeem hebt ontwikkelt op je voeten..

soms helpt talkpoeder, of jeukwerende zalven.. ik zou toch langs de dokter gaan, want tot bloedens toe is niet zo gezond natuurlijk, zo kunnen er nog infecties bijkomen..

Toegevoegd na 2 minuten:
Schimmelinfectie => http://www.consumed.nl/ziekten/2146/Voetschimmel


wintervoeten => http://www.juniperus.net/info/wintertenen.htm

eczeem => http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/30/eczeem.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een "los" adviesje: draag katoenen sokken! Synthetische sokken/panties gaan veel eerder irriteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je last van een voetschimmel, heb je bijvoorbeeld rode puntjes? Ik zou even langs de huisarts gaan, die zal je waarschijnlijk antimycotica voorschijven.

Zie ook de link voor extra informatie over wat je zelf tegen voetschimmels kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ligt het niet aan je schoenen maar je sokken die je wast in een bepaald waspoeder of de wasverzachter.

Ook als je last hebt van droge voeten kan dit het probleem zijn.

Je voeten zitten de hele dag opgesloten in de warmte. Ik weet niet of je werkt en de hele dag moet staan of lopen. Anders eens proberen neutraal waspoeder en tussendoor je schoenen eens uit te doen zodat je voeten kunnen ventileren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je allergisch voor het wasmiddel kunnen zijn? Lijkt me stug dat het aan je schoeisel ligt. Of idd aan een stofje in de sokken/kousen/panty?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen of kousen die te strak zitten.
Droge huid. kan dus ook een combinatie zijn met dit koude weer.

Kan me niet voorstellen dat dit een schimmel infectie is.
Lekker invetten met vaseline, of een andere lekker voeten crème.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding