Hoe vindt iemand het met Borderline om zelf geclaimd te worden?

Iemand met Borderline staat veelal bekend om het claimen, maar hoe vindt deze het om zelf geclaimd te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit sowieso per persoon verschillend, net zoals het per persoon verschillend is of diegene erg claimed, of helemaal niet.

Antwoorden (2)

Claimen is niet het enigste symptoom zwart/wit denken is een ander symptoom. Wat inhoud dat borderliners onderschijt maken tussen mensen die ze leuk vinden( in zijn) en mensen die uit zijn. Als iemand claimt die ervaren word als goed word het minder snel als vervelend ervaren en anders om. Als iemand met borderline claimt zal je heel duidelijk regels moeten stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stel deze vraag omdat het me vrij logisch lijkt dat iemand die borderline heeft jouw aandacht kan opeisen en claimen op de momenten dat ze bij je zijn, maar door het afstootgedrag dat vaak naar voren komt als zijn weten dat ze je helemaal naar de hand hebben, het claimen juist als irritant ervaren. Daarnaast is het claimgedrag van een borderliner juist wanneer het hen goed uitkomt. Ik weet niet of het klopt wat ik hier schrijf maar en zijn er mensen die dit delen?
Ze vinden het meestal wel erg fijn om ook geclaimd te worden, vooral bij mensen die goed en veel dingen heel duidelijk in zijn en begeleid worden. Eigenlijk een vader/moeder relatie in de liefde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan ik me goed voorstellen omdat het een soort van bevestiging is dat ze niet zo snel verlaten zullen worden. Ik heb zelf een zus met bps, en ik heb inmiddels goed met haar leren omgaan. Zij is de ultieme claimer in relaties, vriendschappen, noem het maar op, maar zelf laat ze zich niet zo claimen, ze is het juist snel zat en maakt dan ruzie om vervolgens het contact weer te verbreken . Zelf heeft ze alle controle over haar leven en doet ze waar ze zin in heeft, ook in een relatie. Dus vandaar dat ik me afvroeg hoe het zit. OOk ben ik een tijdje met een meisje omgegaan die BPS heeft. Ik was zo verliefd op haar en zij claimde mij alleen op de momenten dat ze bij me was door heel erg aan me te hangen, bevestiging en goedkeuring zocht op allerlei manieren. Maar als ik haar niet belde dan hoorde ik niets van d'r, het lijkt of ze alleen van de momenten genoot. Het contact heeft ze verbroken met mij door ruzie te maken, mij een schuldgevoel te geven en door zielig te doen en is weggelopen bij mij. Ze heeft me compleet afgestoten. Nu heeft ze een vriend die haar heel erg claimt, jaloers is en haar niet vertrouwd, daarentegen adoreert hij haar wel. Ze moet nog alleen maar met hem zijn. Ik vraag me af hoe dat voor haar zal zijn, heeft iemand hier ervaring mee?