Hoe zorg je ervoor dat je onderkin weg gaat?

Ik zou graag een wat strakkere kaaklijn willen en geen onderkin meer, iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Mogelijk vetpercentage verlagen, weet niet watje bmi is
Cryofiel
11 jaar geleden
Eventueel plastische chirurgie. Lijkt mij (leek op dit gebied) vrij eenvoudig voor een onderkin. Wel zelf betalen, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Accepteren is de enigste oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je, Isabellax?
Want ik ben bang dat ArnhemArnh gelijk heeft.

Antwoorden (3)

Naarmate de jaren verstrijken, lijkt ook de huid onder je kin steeds meer een eigen leven te gaan leiden. Het leven dat ‘hangen’ en ’slapjes’ heet. Door middel van oefeningen kun je de spieren in je hals verstevigen zodat je kaaklijn wat strakker wordt.

Slinger je hoofd achterlangs van rechts naar links en andersom. Doe dit 15 keer. Doe hetzelfde, maar nu voorlangs. Hierdoor zal je nek soepeler en sterke worden en de rimpels in je nek verminderen.

of

Leg (staande) je hoofd zo ver mogelijk in je nek, steek je onderkaak iets naar voren en doe dan ca. 25 keer je mond stevig dicht. Je voelt de spieren onder je kin dan vanzelf aanspannen.

en

Oefening 3
Door overdreven ‘o’ ‘a’ ‘i’ te zeggen train je je spieren. Kijk maar eens in de spiegel als je dit doet en zie wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet niet, dat het niet uitmaakt welke oefeningen je doet, je moet er zeker van zijn dat je gezond eet. Als je niet de juiste voeding eet zal je onderkin nooit weggaan. Daarnaast is het belangrijk ook de rest van je lichaam te trainen.
Als je gewicht begint te verliezen en in vorm begint te komen, zal ook je onderkin automatisch weggaan. Niemand wil een onderkin hebben, en daarom is het goed te weten dat er vele oefeningen zijn die je van je onderkin af kunnen helpen. Onthoud alleen wel goed dat het alleen effectief is als je de oefeningen gedisciplineerd volhoudt.

Hoofd Ronddraaien
Een van de beste oefeningen om een onderkin weg te werken is het hoofd ronddraaien. Wat je doet is het volgende, ga in een comfortabele houding staan en laat je hoofd tegen je borst rusten. Draai je hoofd naar links en omhoog en zo verder rond. Op die manier rek je je nek uit.

Head Bangen
Een andere oefening die je zal helpen je onderkin weg te werken is head bangen (niet te hard of snel natuurlijk..). Dit is een van de beste oefeningen om je onderkin weg te werken vooral als je het herhaaldelijk doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik ben hartstikke slank en toch heb ik een onderkin, en die oefeningen helpen voor geen meter.
Ik ben bang dat er niet zo veel aan te doen is.
Het zit in je bouw, in je genen.
Kijk maar eens hoe dat bij je familie zit.

Mijn jongste zoon is supergetraind, is commando geweest, heeft een top-conditie en toch .....een lichte onderkin.
Dat heeft ie van mij: En ik heb heel veel gesport, zal altijd (als niemand keek, in de auto ofzo gezichtsgymnastiek te doen)
Maar nu, met wat overwicht, is die onderkin er weer volop.
Dus: als het in de familie ziet, dan heb je extra kans.

Heb jij last van een onderkin of dubbele kin? De oorzaak kan liggen in de volgende drie dingen; vet, tijd en lichaamsbouw.
In veel gevallen is het gewoon een teken van overgewicht. Het vet in de kin zet helaas snel uit en wanneer het in je familie veel voorkomt loop je extra kans. Ook bij mensen op leeftijd komt dit fenomeen vaker voor, dat heeft te maken met het slapper worden van de huid en spieren rondom de kin en hals.

Hoe kom ik eraf? Niet echt dus. Maar gelukkig zijn er wel manieren om je onderkin te verkleinen en te verbloemen.
De kans is groot dat wanneer je gaat afvallen, deze onderkin geleidelijk zal verdwijnen. Zorg dat je gezond eet en genoeg lichaamsbeweging krijgt.
Doe inderdaad kaakspieroefeningen en gebruik verstevigende creme, maar verwacht er geen wonderen van.
Wil je echt drastisch te werk gaan: Liposuctie is ook zeer geschikt voor het verwijderen van je onderkin.

http://nieuws.web.nl/lifestyle/dieet/weg-met-die-onderkin.html