Wat gebeurt er als je bloed laat afnemen terwijl je koorts hebt?

Wat zijn de gevolgen? Kan het ongezond zijn? (Geen bloeddonatie uiteraard) Ik kan ook amper eten waardoor m'n bloedlevel minder snel herstelt nietwaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je dat ze vroeger bloedzuigers op patiënten zetten om door aftappen van bloed de koorts te doen verminderen? Het kan helemaal geen kwaad hoor, het is maar een klein beetje dat ze van je wegnemen.

Het beste antwoord

Als je in een ziekenhuis ligt, met of zonder koorts, kunnen ze iedere dag bloed afnemen. De hoeveelheid is zo weinig dat je dat echt niet onmiddellijk hoeft aan te maken.
Ivana