Stel ..ik als man heb hoofdpijn,werkt dan een pijnstiller speciaal voor menstruatiepijn ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Middelen die Naproxen bevatten zijn zowel geschikt tegen menstruatiepijn als vele vormen van hoofdpijn.
Ze kunnen , als alle NSAID's zelf ook hoofdpijn VEROORZAKEN en zijn bekend omdat ze wel eens maagklachten opwekken.

Toegevoegd na 10 minuten:
Vrij recent viel Noproxen onder de UR (uitsluitend voorgeschreven door een arts)
Sinds enige jaren is dit krachtige middel vrij verkrijgbaar.
Naproxen 225mG werkt ongeveer 8 uur, er is ook een versie van 450mG die 12 uur werkt "voor mensen die liever niet teveel pillen slikken"
Dit is echter onhandig, omdat je met deze dosis in rtree keer ingenomen 16 uur zou beslaan EN de lever over een langere tijd kans geeft tot eliminatie (afbraak van het medicijn).
Tevens is de concentratie in het bloed met een pil hoger
dan nodig en daardoor korter werkzaam als een pil van 450mG dan twee van 225mG
Meestal is men met een pil klaar en is de hoofdpijn ook bvergeten en neemt men dan de tweede dosis van 225 mG NIET.
Dat scheelt in lichaamsbelasting, portemonee en je kunt dan een "eigen merk"' Naproxen nemen dan de dure merkvariant.
Dat scheelt wel tot een factor 5 in prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zal best wel helpen, zou zeggen test het en laat het ons weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar hij vraagt het aan ons! Dit is toch geen antwoord!
Ja hoor de werking blijft hetzelfde..je zult geen menstuatiepijn hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees voor de zekerheid even de bijsluiter, hierin staat vaak wat het werkzame bestandsdeel is. 10 tegen 1 dat dit hetzelfde is als in bijvoorbeeld aspirine. Dus ja, dan werkt het ook voor mannen.

Dus het hebben van hoofdpijn is geen excuus meer ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel pijnstillers die specifiek zijn gericht tegen menstruatiepijn gaan de vorming van prostaglandinen tegen.
Prostaglandinen zijn een groep van hormoonachtige stoffen die op lokaal niveau (paracrien) werkzaam zijn in het reguleren van vele fysiologische processen, zoals die bij ontstekingen, de verwijding en vernauwing van bloedvaten (vasodilatatie respectievelijk vasoconstrictie), pijn, koorts, longrijping, de bevalling en de bloedstolling. Voorts beschermen ze de maagwand tegen de zure maaginhoud.
Prostaglandine E1 speelt een belangrijke rol in het openen, respectievelijk sluiten, van de Ductus Botalli (ductus arteriosus). Samen met de zuurstofspanning zorgt prostaglandine E1 voor het samentrekken van de spierwand van de Ductus Botalli. Dus het zal bij mannen evengoed werken als bij vrouwen, als we de bevalling even vergeten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dame vindt,dat ik haar prima beval.
Rieneke1
14 jaar geleden
mijn hemel antwoordman, ik ga gewoon scheel kijken bij je verhaal ;p
wat voor pijnstiller zal ik nemen?
Meestal is de samenstelling van een pijnstiller die voor menstruatiepijn geschikt is ook voor hoofdpijn, want de meeste pijnstillers zijn geschikt voor hoofdpijn en menstruatiepijn. Maar toch van tevoren even de bijsluiter lezen, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou toch maar een dafalganneke nemen :)