Bloeden
Visolie heeft een neiging tot trombocytenaggregatie, waardoor langer bloeden te verminderen. . Bloedplaatjes kan langer duren om de vorm en het bloeden te stelpen, omdat er minder van hen, zodat het bloeden-zelfs van kleine wondjes-potentieel kan ernstige te worden. Grote hoeveelheden van visolie kan ook de oorzaak van bloed in de urine of intense neusbloedingen. In ernstige gevallen kan dit effect zelfs gezien worden in de vorm van een beroerte of ernstige interne bloeden.
Vergiftiging
Veel vissen leven in een milieu van zware stoffen zoals kwik, dioxines of polychloorbifenylen (PCB's). Volgens myomancy. com, de olie vervoert minder toxische residuen dan het eten van vis die direct, maar het is nog steeds mogelijk om een aantal gastro-intestinale problemen. Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot, maagklachten, diarree, ongewoon zware oprispingen, winderigheid, en zure reflux. Bij hoge doseringen kan deze effecten ziekenhuisopname nodig. Een manier om de kans op deze bijwerkingen verminderen is door het nemen van visolie capsules bij de maaltijd en het verspreiden van het bedrag dat u over een langere periode van tijd. Dus in plaats van het nemen van 3 g in de ochtend, 1 g te nemen bij het ontbijt, lunch en diner.
Bloeddruk
Volgens myomancy. com, een van de gerapporteerde bijwerkingen van visolie een daling van de bloeddruk . Als een persoon neemt grote hoeveelheden visolie en heeft een lage bloeddruk, of is op een medicijn om de bloeddruk te verlagen, kan het zeer gevaarlijk zijn. Dit is een dosis-effect gevoelige kant, en er is bijna geen risico, tenzij je een enorme hoeveelheid visolie nemen. Nog, mensen die een lage bloeddruk of neem je medicijnen verlagen hun bloeddruk moeten hun zorgaanbieder te vragen over een gezonde dosis.
Overdosering
Het is mogelijk om een overdosis visolie. Het benodigde bedrag zal variëren van persoon tot persoon, en zo zal het effect, maar in wezen een overdosis betekent dat u zich een of alle van de bovengenoemde bijwerkingen bij een ernstige vorm: gastro-intestinale bloeden of bloeden in de hersenen, een zeer ernstige maag pijn of zelfs een beroerte. Als u denkt dat u of iemand die je kent wellicht een overdosis visolie, onmiddellijk medische hulp te zoeken.'

Verder in reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Multivitaminen overdoseren:
Eerst: vermoeidheid, hoofdpijn, duizeligheid, beweginscoördinatie-stoornissen, misselijkheid, braken, diarree; daarna: spierschokken, botontkalking bij volwassenen, groeiremming bij kinderen, afzetting van calcium in nieren en andere organen, verminderde nierfunctie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus vis eten is ook weer ongezond! ik eet heel veel vis en zalm! Wat mag ik nou eigenlijk wel eten?
Ik eet geen vlees omdat er allemaal troep in zit ! hormonen en antibioticas ed:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je erover gaat nadenken, dan kun je inderdaad niets meer eten, maar zolang het in de winkels ligt, kun je het met een gerust hart eten, levert het echt gevaar op, dan halen ze het uit de schappen, dat heb je gezien bij de zalm vorig jaar. Het stapelen van giftige stoffen is een probleem in ons lichaam.

Andere antwoorden (2)

Vooral bij vetoplosbare vitamines (A, D, E en K) kan vrij makkelijk een vitaminevergiftiging ontstaan. Te veel vitamine D kan leiden tot nierschade en een te grote hoeveelheid vitamine A kan de lever beschadigen. Wateroplosbare vitamines (B en C) leiden minder makkelijk tot vergiftiging, omdat overschotten via de urine het lichaam verlaten.

Toch kunnen grote hoeveelheden vitamine C (meer dan tweeduizend milligram per dag) zorgen voor bijwerkingen als misselijkheid, braken, hoofdpijn en huiduitslag. Ook kunnen vitaminesupplementen de werking van medicijnen nadelig beïnvloeden. Overleg dus altijd eerst met uw arts als u medicijnen gebruikt en vitaminesupplementen wilt slikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"vrij makkelijk" ?
Dat lukt je niet met 1 potje van het kruidvat.
Of je neemt langere tijd teveel per dag en dan gaat het om meerdere pillen per dag uit een potje waar duidelijk opstaat dat je er maar 1 of 2 per dag mag nemen.
Of je neemt de inhoud van meerdere potjes tegelijk in.
Bij een eenmalige overdosering van visolie (een paar pillen te veel) is er niets aan de hand.
Gewoon een week niets nemen.
Bij langdurig te veel gebruik (weken of maanden) krijg je een overdosering van de in vet oplosbare vitamines (a,d, e en k) en daar kun je last van krijgen.

Wateroplosbare vitamines (zoals vitamine c) heb je minder snel last van, want die plas je gewoon weer uit.

Als je vitamines als supplement op de voeding gebruikt en je eet vrij gezond, neem dan altijd (iets) minder dan de normale dosis. Dus bijvoorbeeld niet twee pillen per dag bijvoorbeeld maar één en sla af en toe een dag over. Op die manier krijg je wel de vitamines en/of mineralen binnen maar is overdosering niet aan de orde.