Als je gemanipuleerd wotrd en je kunt hier geen weerstand aan bieden door dat je psychische problemen hebt is dit strafbaar?

Door diversen operatie's ben ik super gevoelig geworden en sta ik open voor allerlei invloeden waar aan ik geen weerstand kan bieden. Ga ook ervan uit dat je als mens om elkaar mag geven maar geen misbruik mag maken van elkaar. In mijn geval is dit vaker als een keer gebeurd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja in mijn ogen wel, want dat valt onder misbruik, onder geweld, onder mishandeling... Als de ander weet dat je je niet kunt verweren, dan vind ik dat mishandeling, geweld of misbruik van iemand die zwakker is dan jij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen is het zeker strafbaar. Echter oelijk aantoonbaar. Echter we kennen de meineed en die mag nooit en ten nimmer geschonden worden anders heeft de gehele rechtsgang geen zin en is de wereld vogelvrij verklaaart

Andere antwoorden (5)

helaas is het nog niet strafbaar, dat is heel vreemd, want het is veel erger dan lichamelijke mishandeling, wat wel strafbaar is. Van geestelijke mishandeling/ manipulatie kan je heel je leven last van blijven houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan. Je mag bijvoorbeeld niet iemand een contract laten tekenen als diegene onder invloed is van het één of ander. Of bijvoorbeeld onder druk zetten iets te doen.
Aan de andere kant, je bent een volwassen persoon waarvan verwacht wordt dat je voor jeszelf kan opkomen. Als je van jezelf weet dat je makkelijk te beinvloeden bent kan je daar mee rekening mee houden. Bijvoorbeeld; zeg nooit gelijk ja tegen dingen, maar vraag om bedenk tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen aanwijsbare, ernstige gevolgen zijn, en jij een rechtszaak aanspant, dan is dat niet strafbaar, lijkt me.
Als raad zou ik je willen zeggen om de personen door wie je je gemanipuleerd voelt, uit de weg te gaan. Vermijd het contact met die mensen, en probeer je te omringen met mensen die het goed met je voor hebben. Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is weldegelijk voorgekomen dat mensen wettelijk gestraft zijn voor vormen van manipulatie, maar het was in die gevallen wel omdat het desbetreffende slachtoffer met een doodwens zat of er al een eind aan had gemaakt. Hoop dat dat niet het geval is bij jou. Zorg in jou geval voor een echte vriend in je buurt die wel een gezonde visie heeft op welke mensen iets goeds of iets slechts in de zinnen hebben, en jou zo kan beschermen tegen die slechte invloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet strafbaar omdat iedereen eigenlijk gemanipuleerd wordt, kijk maar naar de reclam. reclame zou dan verboden moeten zijn. Heel veel mansen geven niet om anderen.