De tunnel van licht, maar dan zonder het licht en zonder BDE. Is dit onbeperkt weer op te roepen? En hebben anderen ook deze ervaring gehad?

Laatst kwam ik in een hectische periode en door een identiteitscrisis, tijdens het doorbreken van een hele diepe blokkade, in een soort tunnel terecht. Maar heel even. Een fractie van een seconde. Ben benieuwd of ik daar weer eens naar toe kan. Achteraf noemde iemand het een rebirthing (de tunnel is dan het geboortekanaal, opnieuw beleefd). Zie verder de vragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

wonderlijke dingen die hersenen.
alles wat men [ denkt] te horen of te zien zit tussen de oren .
en wat die tunnel betreft hoop ik niet dat het de intercity is waar dat licht vanaf komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze ervaring heb ik niet gehad,maar wel andere ervaringen toen ik in een aardige identiteitscrisis zat.
Ik beschouw het gewoon als een bewustzijnsproces en ik ben blij dat ik het heb mogen ervaren.Of het onbeperkt weer op te roepen is in jouw geval dat weet ik niet ,misschien dat het ook voor jou geld .... een bewustzijnsgroei proces en dat er later stukjes bij beetjes puzzeltjes op zijn plaats vallen.Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.Alles komt vanzelf en op zijn eigen tijd.Geduld en tijd is een kostbaar iets en zeer moeilijk te leren maar als je echt iets wil dan komt het echt wel alleen niet wanneer wij het willen ,maar wanneer wij het aankunnen.Is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een heel simpele lichamelijke verklaring voor wat je hebt gezien. Waarschijnlijk stond je op het punt flauw te vallen. Misschien was je ook wel aan het hyperventileren. Tunnelvisie is in die omstandigheden een heel normaal fysiologisch verschijnsel, dat niets te maken heeft met een reis naar een hiernamaals of wedergeboren worden.

Ik ga je geen tips geven hoe dit weer op te roepen, bijwerkingen van al te enthousiaste pogingen zijn namelijk hersenschade en doodgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort ervaringen kan je nooit op commando oproepen. Je zult die ene enkele ervaring moeten koesteren zodat hij nog een hele lange nawerking heeft.

Elke keer als je er aan denkt, dan doet hij wat hij zou moeten doen. Dus elke keer wordt jij weer een stukje geholpen.

Maar sommige dingen zijn nu eenmaal voorbij. Ook dat hoort bij het gehele proces. Een proces ook van acceptatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is niet op te roepen. Jij riep dat toch niet op in de eerste plaats, dat gebeurde toch vanzelf...

Nee ik heb deze ervaring niet...

Ik ken die ervaring van BDE, maar ik kan die niet zelf oproepen…

Ik ben en blijf het onderwerp van het gebeuren en ik kan niet uittreden, dat overkomt me… Ik zou het misschien kunnen tegenhouden als ik verzet pleeg, maar dat zelfs weet ik niet zeker…

Ik heb ook wel eens een heel felle flits gezien die zo fel was dat ik dacht blind te worden en er kwam angst op, maar dat was maar heel even en heel kort… Ik weet niet of je zoiets bedoeld…

Van een geboortekanaal of iets dergelijks weet ik niets…

:-))