wat te doen met mijn losse nagel ?

mijn grote voetnagel zit al helemaal los.
Je kunt hem goed bewegen, maar eraf trekken doet te veel pijn.

Wat zou ik kunnen ondernemen ?

Toegevoegd na 19 minuten:
me kennissen zeggen dat ik naar de doktor moet en dat die dan een verdoving geeft en hem eraf trekt.

klopt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
148K

Antwoorden (8)

Die gaat er vanzelf af, dus niet aan trekken, doe er een pleister overheen nog even en op enig moment valt hij er vanzelf af... Maar ga er niet aan zitten trekken of iets dergelijks, het gaat vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe er een pleister of plakker overheen zodat hij nog vast blijft zitten tot dat hij zonder pijn los gaat...

knip alles wat al los zit zo ver mogelijk af en doe met de rest het bovenstaande...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hetzelfde deze zomer. Op geen gegeven moment kun je er niet afblijven en wordt je doodziek van jezelf.

Na weken te hebben zitten dubben heb ik met een nageltangetje de nagel zover als ik kon afgeknipt, dus niet losgetrokken tot en met de nagelriem maar vlak ervoor eraf geknipt. Nu is de nagel weer aangegroeid tot een normale nagel.

Heel irritant maar afplakken en voornemens om de nagel met rust te laten, lukt uiteindelijk toch niet. Dus eraf met dat ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wat jou kennissen zeggen dat klopt, dat kan, ligt wel een beetje aan de dokter de één doet daar wat moelijk over en de ander niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kort mogelijk knippen. Ga zelf niet er mee lopen rotzooien, ga er mee na een arts. Volgens mij zal hij deze ook zo kort mogelijk knippen, want hij zit vast aan de huid en bij het los trekken maak je dit ook kapot, en gaat het ook bloeden.

Misschien is een Pedicure of een nagelstyliste een oplossing die weet hier ook raad mee. Je kan deze zelf ook plakken met pleisters, maar als deze eraf moet zal je deze goed los moeten weken.

Het is wel zo dat het door zal groeien en er uiteindelijk af zal vallen, maar je blijft er mee bezig net zolang tot bloedens toe, en het er af trekken doet veel te zeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een ambulance bellen ;-) nee flauw. Als het niet ontsteekt valt het er zelf af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ontstekingen en verwondingen (bij voorbeeld t.g.v. onverwacht blijven haken met de nagel) te voorkomen zou ik niet afwachten maar er mee naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE KUNT OOK RUSTIG AFWACHTEN, DE NIEUWE NAGEL DRUKT DE OUDE NAGEL ER WEL AF.