Ik sta op het punt om verkouden te worden, is er nog een manier om dit zoveel mogelijk in te perken?

Vanavond sta ik in een musical! Moet zingen en dansen, en dat zou nog wel eens pijnlijk kunnen worden met mijn keel en (door het gehups) lopende neus.

De verschijnselen:
- iets dikkere ogen
- regelmatig moeten ophalen
- lagere stem door spul in keel
- moeite om dorst-/geen-dorst-balans te vinden

Eventueel meespelende factoren:
o gisteravond met 17 mensen in een huiskamer gestaan voor 4 uur, van 9 tot 11 's avonds, het was een halfuur fietsen door de nachtlucht (met sjaal). Geen alcohol gedronken.

Naast dat ik dit uiteraard gewoon moet uitzitten; zijn er dingen die ik kan doen om vanavond geruster in de coulissen te staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat mij en mijn huisgenoten helpt is enige dagen twee multivit tabletten (dagravit total 30 oid.) te nemen. Vaak keert zich bij mij dan het kwaad, voordat ik echt ziek word. Ook mijn vrouw, kinderen en anderen hebben deze ervaring. Dit hebben we wel eens vergeleken met het NIET gebruiken van deze middelen. Het verschil was beduidend. Echt VEEL minder of zelfs geen last van ziekte in de winterperiode versus verscheidene malen als we ze niet gebruikten. Dit deden we omdat het afgeraden werd door voedingsdeskundigen die stelden dat gezond voedsel in principe alle bevat wat je nodig hebt. Dat kan dan misschien wel zo zijn, ik vermoed dat de resorbsie van vitaminen minder en/of het verbruik in de winter hoger ligt dan in de zomer. Alleen met Vit C kom je er niet, is onze ervaring. Die twee tabletjes vinden nu weer zijn toepassing. Het is een persoonlijke ervaring, echter betrouwbaar weergegeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100