Wat is het bestandsdeel in morfine waar je moe van word?

Omdat mijn meniscus kapot is heb ik nu morfine gekregen. Ik zou de hele dag kunnen slapen. Wel stofje zorgt ervoor en waarin zit het in een pijstiller

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De werkzame stof in morfinepreparaten is morfine. Dit zorgt ook voor het vermoeide,suffe gevoel. Afhankelijk van het merk medicijn, waarin de morfine verwerkt is, zitten er hulpstoofen in, die het medicijn (de pil) als zodanig bij elkaar houden. Deze bijstoffen zullen in het algemeen geen bijwerking hebben. Voor meer informatie over morfine, zie onderstaande link.

Bronnen:
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=14...

Morfine is een verdover en een verslapper, dus van dit middel wordt je slap en moe... En het is geen bijwerking, het is de hoofdwerking, en de werkzame stof is morfine, dat is puur spul tot precies die hoeveelheid die voor jou gewicht moet werken... Dus er zit alleen morfine is en geen andere werkzame stof...

de morfine zelf zorgt dat je slaperig/moe wordt. geen middel om langdurig te gebruiken. helpt het tegen de pijn? however: sterkte met herstel.

De morfine zelf veroorzaakt deze slaperigheid. Overigens gaat dit na een paar dagen minder worden. Door een ongeval heb ik 3 wervels gebroken heb ik lange tijd dit preparaat moeten gebruiken en merkte na een weekje dat in ieder geval de ergste moeheid weg was. Alleen na het stoppen kon ik wel meer onthouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100