Dat is genetisch zo bepaald. Ze zijn meestal ook echt groter. Hebben meer spiermassa en grotere organen. (ja, daar kun je grapjes over maken). Als die dingen moeten voorzien worden van voedingsstoffen, en daar is bloed voor nodig.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt natuurlijk aan de grote en bouw van de heer en dame.

Wanneer je een vrouw van 2 meter hebt en een man van 1,50 meter; kan ik je zeggen dat de vrouw meer bloed heeft dan de man.

Maar voor het gemak: zie Antwoordman's antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben een surplus aan bloed soms nodig bij bepaalde handelingen, denk maar aan de propagatiehandelingen...

Het is genetisch bepaald, dan mannen gemiddeld meer bloed hebben (en lichaamsvolume en lichaamsgrootte en spiermassa)... Het is gewoon zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man heeft een grotere lichaam waardoor ook iets veel bloed er over verdeeld wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoeveelheid bloed die een man in zijn lichaam heeft (5,5 liter) groter is dan de hoeveelheid bloed van een vrouw (4,5 liter). Dat komt omdat een man een groter lichaam heeft, waarover de het bloed verdeeld moet worden.