Wat zijn die rode/roze plekken op mijn buik?

Ik heb op mijn buik rode vlekken zitten, de kleur van een goede zuigzoen, de ene is wat groter als de andere, sommige zijn echt een paar millimeter, terwijl de andere echt wel over die 10 MM komt.

Ik zal kijken of een foto kan maken, die upload ik zo!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Het kan meerdere oorzaken hebben, waaronder b.v. een infectie met een herpes virus, maar alle andere symptomen (jeuk, warmte, vervagen als je erop drukt...) zullen bepalen wat het kan zijn.
Kijk deze link die je misschien kan helpen om in de juiste richting te zoeken:
http://www.huidinfo.nl/rode%20vlekken.html

Let op! Je bent (denk ik) geen arts, en ik ook niet, en een diagnose vaststellen via Goeivraag.nl, zelfs met een foto, is simpelweg niet mogelijk, dus als je het gevoel hebt dat de vlekken iets zijn wat blijvend is, jeuk geven, of je ongerust bent, aarzel niet om je huisarts te raadplegen, of zelfs even bij een apotheek te vragen.

Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ze er lang zitten, dan hoort dat natuurlijk zo. Als je die net hebt, zou ik zeggen dat je daar irritatie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je toevallig een massagebehandeling uit China hebt gehad (of van Chinese afkomst) zoals de Guasha massage of cupping therapie, is het volgens de Chinese geneeskunde zo dat op het moment dat er stipjes rood op de huid tevoorschijn komen, de huid een toxische reactie geeft en deze los laat. Deze plekjes verschijnen gewoonlijk binnen 4 tot 7 dagen.