Hoe kan ik mijn lach veranderen??? (zie uitleg)

Ik lachte vroeger altijd heel lief, maar door de jaren heen, en gelach van anderen, ben ik anders gaan klinken, ik klink nu echt als een kwetterende dolfijn, echt afschuwelijk! vroeger veranderde ik heel makkelijk een lach, maar het lukt me niet meer,, iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?? plzzz

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Een lach is een uiting van emotie. Die emoties worden in je hersenen geregeld door het limbisch systeem. Dit deel van de hersenen is in de evolutie veel eerder ontwikkeld dan de hersenschors, waarmee je denkt.

Een mooie, echte en vaak ook heel aanstekelijke lach komt eigenlijk vanzelf uit je lichaam gerold, zonder dat je er over nadenkt. Als je erover nadenkt, kan het juist geforceerd gaan worden en nep gaan klinken.

Probeer dus juist niet na te denken over hoe je lach klinkt. Een lach kan raar gaan klinken (zoals jij vertelt) doordat bepaalde spiergroepen in bijvoorbeeld je keel of bovenlichaam gespannen zijn. Als je wilt werken aan je lach, zou je dus eigenlijk eerst moeten werken aan het ontspannen van je lichaam. De lach komt dan vanzelf wel.

Zo werkt ook lachtherapie. Daarbij is het de bedoeling dat mensen zich gelukkiger gaan voelen door veel te lachen. Daar werken ze ook eerst aan het ontspannen van het lichaam. Forceren heeft helemaal geen zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt jezelf het beste accepteren maar, als je je lach zeker wilt veranderen zij hier wat tips:
- Heb je een vriendje of vriendin dan kun je daar de hele dag naar staren.
- Naar een cabaretier gaan en dan meelachen.
- Oefenen voor de spiegel(beetje vernederend maar gewoon doen hoe jij het wilt anders op youtube kijken want misschien vind je wel wat).
- Als je het echt vervelend vind kun je misschien naar een logopedist.
Maar je bent wie je bent en daar kun je bijna niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer niet echt lachen maar probeer dan zonder geluid te lachen zo kun je het veranderen