Ja,dat kan wel want van veel te huilen kan je hoofdpijn krijgen en voor wie er dan gevoelig voor is kan dit op zijn beurt migraine uitlokken.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, de hoofdpijn komt omdat je veel vocht verliest.
Als iemand gevoelig is voor het krijgen van migraine, dan zal een flinke huilbui dat vast wel kunnen uitlokken. Maar iemand die geen migraine heeft zal het niet krijgen als gevolg van huilen. Een huilbui kan het gevolg zijn van spanningen, en door die spanningen kan je ook hoofdpijn krijgen. Spanningshoofdpijn is echter een andere soort hoofdpijn dan migraine. Als je gaat ontspannen (waarbij het huilen helpt) verdwijnt de hoofdpijn juist weer.
Amadea
11 jaar geleden
Migraine is eigenlijk wat je voelt als je bloeddruk in je hoofd te hoog is. De bloedvaten zijn dan wijder en bepaalde mensen zijn hier gevoelig voor. Deze gevoeligheid is genetisch bepaald. Bij deze mensen zorgt de verwijding van de bloedvaatjes ervoor dat er pijnsignalen worden afgegeven.

Als je al migraine hebt, kan het alleen maar erger worden, of de hoofdpijn kan 'geactiveerd' worden.

Maar als je geen migraine hebt, kun je niet plotseling migraine aanvallen krijgen als gevolg van te vaak huilen.