Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb als kind PTSS opgelopen, is erkend en behandeld.Nu 49 jaar weer last wil gekeurd, maar hoe en waar.

Wil gekeurd, zonder dat ik van de ene instantie naar de andere word gestuurd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou eens aankloppen bij de huisarts. Of misschien de plaatselijke GGD?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je dat het beste via je huisarts in gang kunt zetten, maar ik denk dat je hier: http://www.ptss.info/ meer kans maakt om een zinvol antwoord te krijgen dan op GV
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dan toch eerst naar je huisarts, waar je precies vertelt wat je hier zegt.
De huisarts zal je dan naar een arts sturen die bevoegd is om eventueel deze diagnose te stellen.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi winniesponk, waarvoor wil je gekeurd worden? Voor je werkgever, dan kan hij voor een keuring zorgen via het UWV, anders kun je je laten doorverwijzen naar een psychotherapeut. Aan de hand van een test die je in moet vullen en een aantal gesprekken kan hij beoordelen in hoe verre je weer last hebt van hetgeen je in het verleden hebt meegemaakt en of je geen verdere complicaties hebt. Met deze "uitslag"/ resultaten, kun je bij je bijv. je werkgever aangeven wat het behandelingsplan zal zijn. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het hier over Chronische PTSS wat wezenlijk anders is dan PTSS. Als je hiermee aan het werkt wilt, zal je eerst contact met een hulpverlener moeten zoeken. De weg is vaak dat je eerst naar de huisarts gaat en die zal je dan doorverwijzen naar bv GGZ. Bij het GGZ zul je gespreken krijgen, waarschijnlijk vragenlijsten moeten invullen en daarna wordt een diagnose gesteld. Daarop zal je een cursus aangeboden krijgen waarin je leert om gaan met de gevolgen. Soms wordt er medicatie ingezet waarvoor je een psychiater nodig hebt. Al met al is het een hele weg die je evt. te gaan hebt.

Over de verschillen tussen PTSS en Chronische PTSS. PTSS is goed behandelbaar. Gemiddeld duurt de verwerking omstreeks 2 jaar. Chronische PTSS is daarentegen anders. Het is een trauma die, ondanks behandeling, die terug blijft keren in bv dromen, onderbewust zijn en je pijnlijk terug laten denken. Herbelevingen en nachtmerries die niet op lijken te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding