Is het mogelijk dat je pas op latere leeftijd ontdekt in welke hobby/interesse jouw passie ligt? Of moet je bewust op zoek gaan/dingen proberen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bewust op zoek gaan helpt wel, maar het is toeval als je je ECHTE passie tegenkomt... Het is net als het vinden van een vrouw, je kunt gaan zoeken waar je wil, maar de kans dat je de ware tegen het lijf loopt wordt er nauwelijks groter op... Maar als de passie (lees vrouw) jou vindt, dan weet je (zeker) dat het de juiste is... En hoe weet je dat dan? Als je er niet moe van wordt als je ermee bezig bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is heel goed mogelijk, je kan bij toeval met iets in aanraking komen wat je zo leuk vindt dat je er verder mee wil, het zij als hobby of zelfs als werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien bij de meeste mensen de inrteressee en de passie met de jaren en de ervaring verandert is het heel goed mogelijk om op latere leeftijd pas te ontdekken welke hobby het best bij je past.
De meeste kinderen beginnen met het verzamelen van steentjes ,schelpen,takjes etc om later een hobby als bijvoorbeeld zweefvliegen als echte passie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het één het ander niet uitsluit. Je kunt bewust op zoek gaan en dan daardoor iets ontdekken dat je passie wordt.
Je kunt ook zonder dat je daar bewust mee bezig bent (al dan niet op latere leeftijd) tegen iets aan lopen, dat je alsnog helemaal pakt.
En mensen gaan ook op latere leeftijd soms alsnog opnieuw op zoek. Bijvoorbeeld omdat oude passies om welke reden dan ook niet meer kunnen. Of omdat ze voor het eerst de tijd en mogelijkheden krijgen echt iets voor zichzelf te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk om deze door de jaren heen te ontdekken. Ik denk dat je op basis van ontwikkeling en ervaringen, misschien inderdaad op zoek gaan naar die passie je eventueel bij dit doel kan brengen.

Ik denk dat niet iedereen in een hobby of interesse enorme passie ervaart. Sommige mensen vinden het prettig om juist meerdere dingen te doen en ervaren daardoor misschien wel even veel passie.

Wanneer je de drang ervaart om die passie te vinden, zou ik er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen.

Je kunt misschien een interesse test doen op internet of inderdaad praktisch dingen gaan ondernemen en ervaren. Het lijkt mij wel handig om voortijdig een richtlijn te hebben, want ik denk dat het leven te kort is om alles te ervaren. Daarnaast heb je dan nog maar weinig tijd om je passie te beleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ontwikkeling, aanleg, en de mogelijkheden in je jeugd vormen vaak een basis voor de vroege hobby.
Maar dat geldt niet voor iedereen.
Het is ook mogelijk dat je op latere leeftijd met iets in aanraking komt en dan ontdekt dat je dat leuk vindt, dan de hobby zich pas ontwikkelt of dat je er tijd voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zeker mogelijk, de mens groeit waardoor nieuwe interesses kunnen ontstaan. Sommige kunnen zo verrassend zijn dat je ze zelf niet had kunnen bedenken :) Je kunt er bewust naar op zoek gaan, maar ik geloof persoonlijk dat deze interesses toch vroeg of laat wel op je pad komen.

Sta overal voor open en volg je gevoel, dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je veel dingen 'moet' proberen (wel in vrijheid, maak er geen moeten van), alleen al omdat het fijn is die ervaringen op te doen.
Een hobby of passie kan ook nog veranderen gedurende je leven.

Sta dus overal open voor, ontdek en geniet.

Ga niet uit van zoeken naar eind-antwoorden, maar geniet van de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen specifiek tijdstip denkbaar waarop je je passie zou kunnen tegenkomen, het kan aan het begin van je leven zijn, maar voor sommige geldt echt dat ze dat pas veel later vinden.
Bewust zoeken kan helpen,maar tegelijkertijd is dat geen garantie, volg je gevoel daarin....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk dat je je hobby of interesse op latere leeftijd ontdekt. Je loopt er vanzelf tegen aan, niet bewust gaan opzoeken.