waarom pas fitnessen vanaf je 16e ?

Dat is bij veel fitness clubs.
Het heeft weinig met groei te maken dus vind ik het raar.
Ik doe het nu onder begeleiding ( ik ben 15) van een 16 jarige (vriend van me).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hier is een aparte groep voor jongeren van 12 t/m 17, kijk eens bij andere sportscholen misschien hebben ze dat daar ook.
Op een normale manier fitnessen is niet bezwaarlijk voor je groei, het is een goede manier van bewegen als je het onder begeleiding doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De botten zijn nog niet volgroeid... Dus dat maakt extra, grote belasting niet verantwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Tenminste als het om krachttraining gaat. Een 15 jarige die heel licht traint of roeit/fietst zou best kunnen. Wat minder goed is om met gewichten te werken, vooral als je die belast met gewichten. Rond 15 en 16 jaar zou je wel licht kunnen beginnen onder goede begeleiding.
ik denk dat het voor fitnis clubs ook een hele investering is om ook alle apparaten in kindermaat aan te schaffen. en kinderen hebben ook een hele andere begeleiding nodig

vanaf een jaar of 16 is iedereen zon beetje gelijk.
14 jaar geleden
Omdat je lichaam nog in de groei.
De fitnis kan dan zoveel schade aanrichten, bijvoorbeeld de gewrichten, dat dit niet meer hersteld kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons op de sportschool mag je vanaf 12 jaar fitnessen. Na schooltijd zie je ook veel kinderen daar rondlopen. Ik ga zelf met mijn zoon van 12 ook altijd. Erg leuk en gezellig. Natuurlijk moet je, wanneer je nog in de groei bent, wel de juiste begeleiding krijgen, maar er loopt altijd iemand rond die de boel in de gaten houdt.
Misschien moet je eens bij een andere sportschool of club kijken.