Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom pas fitnessen vanaf je 16e ?

Dat is bij veel fitness clubs.
Het heeft weinig met groei te maken dus vind ik het raar.
Ik doe het nu onder begeleiding ( ik ben 15) van een 16 jarige (vriend van me).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier is een aparte groep voor jongeren van 12 t/m 17, kijk eens bij andere sportscholen misschien hebben ze dat daar ook.
Op een normale manier fitnessen is niet bezwaarlijk voor je groei, het is een goede manier van bewegen als je het onder begeleiding doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De botten zijn nog niet volgroeid... Dus dat maakt extra, grote belasting niet verantwoord...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Tenminste als het om krachttraining gaat. Een 15 jarige die heel licht traint of roeit/fietst zou best kunnen. Wat minder goed is om met gewichten te werken, vooral als je die belast met gewichten. Rond 15 en 16 jaar zou je wel licht kunnen beginnen onder goede begeleiding.
ik denk dat het voor fitnis clubs ook een hele investering is om ook alle apparaten in kindermaat aan te schaffen. en kinderen hebben ook een hele andere begeleiding nodig

vanaf een jaar of 16 is iedereen zon beetje gelijk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Omdat je lichaam nog in de groei.
De fitnis kan dan zoveel schade aanrichten, bijvoorbeeld de gewrichten, dat dit niet meer hersteld kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons op de sportschool mag je vanaf 12 jaar fitnessen. Na schooltijd zie je ook veel kinderen daar rondlopen. Ik ga zelf met mijn zoon van 12 ook altijd. Erg leuk en gezellig. Natuurlijk moet je, wanneer je nog in de groei bent, wel de juiste begeleiding krijgen, maar er loopt altijd iemand rond die de boel in de gaten houdt.
Misschien moet je eens bij een andere sportschool of club kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding