Een rede waarom je je wakkerder/helderder kan voelen na een douche kan te maken hebben met prikkels die je van je afspoelt. Prikkels vang je op met je zintuigen en komen ook binnen via je kruin. Als je een douche neemt sta je met je kruin onder de straal en op die manier spoelen de prikkels als het ware van je af. Na een drukke dag is een douche dus ook heel ontspannend. Vooral als je overprikkeld bent helpt het. Als de prikkels zijn geneutraliseerd is het ook logisch dat je dan een stuk helderder bent in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Douchen laat je bloedsomloop op gang komen, waardoor alles in je lichaam weer opgefrist wordt, en overtollig vocht door slapen afgevoerd wordt.