Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om je mobiele telefoon constant in je broekzak bij je te dragen? (i.v.m. straling)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen, ervaringen, kennis en feiten over dit onderwerp.

Toegevoegd na 33 minuten:
De straling die een mobiele telefoon afgeeft is per mobiel verschillend en vastgesteld als 'SAR waarde'. http://www.portablegear.nl/tipsadvies/sar-waarden-gsm-2009.htm

Toegevoegd na 19 uur:
De tot nu toe gegeven antwoorden verbazen mij nogal. Ik had niet verwacht dat niemand hier een probleem in ziet. Ik hoop dat er nog meerdere antwoorden volgen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad blijkt dit niet het geval te zijn.

Zij geven aan dat het vooral de angst is voor straling, die gezondheidsklachten doet veroorzaken.

Eric van Rongen, wetenschappelijk secretaris van de commissie zegt hierover het volgende:"We hebben verschillende onderzoeken vergeleken en uit niets blijkt dat er een causaal verband bestaat tussen blootstelling aan de stralingen en gezondheidsklachten als slapeloosheid, hoofdpijn en concentratieproblemen. De klachten zijn natuurlijk wel reëel, maar met de stralingen hebben ze niets te maken"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed geantwoord. Bovendien geeft een mobiele telefoon die niet aan het bellen is alleen af en toe een paar pulsjes om contact te houden met de zender (s) . Dus helemaal niet de hele tijd door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk nooit uitgesloten, want de onderzoeken lijken mij alleen gebaseerd te zijn op 'korte termijn'. Ik geloof zeker dat de angst, meer gezondheidsklachten veroorzaakt dan de straling.

Andere antwoorden (6)

Negatieve effecten daarvan zijn niet aangetoond. De uitgestraalde energie van een telefoon, waarmee niet gebeld wordt is minimaal.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoordman +1
Geen enkel probleem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee eigenlijk, ik heb wel eens gehoord dat het voor vrouwen wel slecht is om de laptop op schoot te hebben, ook vanwege de straling die dan vlakbij de baarmoeder en dat soort dingen in de buurt komt. Weet eigenlijk ook niet of dat zo slecht is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je broekzak is geen enkel probleem! We worden 24 u/pd omgeven door diverse soorten straling. Slechts direct in de nabijheid wonen van een hoogspanningskabel kan wel tot klachten leidden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gaan zoveel verhalen rond over straling dat ik het zo langzamerhand naast me neer heb gelegd.
Over het algemeen is een jarenlang onderzoek nodig om dergelijke zaken te bewijzen.
Dus mijn mening is, er zijn nog geen bewijzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij niet echt heel slecht.
heb het me ook vaak afgevraagd.
er wordt voortdurend onderzoek naar gedaan.
de laatste berichten spreken zelfs over Alzheimer vermindering door de luttele straling...
door onderzoek kan van alles aangetoond worden..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding