Is het slecht om je mobiele telefoon constant in je broekzak bij je te dragen? (i.v.m. straling)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen, ervaringen, kennis en feiten over dit onderwerp.

Toegevoegd na 33 minuten:
De straling die een mobiele telefoon afgeeft is per mobiel verschillend en vastgesteld als 'SAR waarde'. http://www.portablegear.nl/tipsadvies/sar-waarden-gsm-2009.htm

Toegevoegd na 19 uur:
De tot nu toe gegeven antwoorden verbazen mij nogal. Ik had niet verwacht dat niemand hier een probleem in ziet. Ik hoop dat er nog meerdere antwoorden volgen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad blijkt dit niet het geval te zijn. Zij geven aan dat het vooral de angst is voor straling, die gezondheidsklachten doet veroorzaken. Eric van Rongen, wetenschappelijk secretaris van de commissie zegt hierover het volgende:"We hebben verschillende onderzoeken vergeleken en uit niets blijkt dat er een causaal verband bestaat tussen blootstelling aan de stralingen en gezondheidsklachten als slapeloosheid, hoofdpijn en concentratieproblemen. De klachten zijn natuurlijk wel reëel, maar met de stralingen hebben ze niets te maken"

Bronnen:
Gezondheidsraad

Negatieve effecten daarvan zijn niet aangetoond. De uitgestraalde energie van een telefoon, waarmee niet gebeld wordt is minimaal.

Geen enkel probleem

geen idee eigenlijk, ik heb wel eens gehoord dat het voor vrouwen wel slecht is om de laptop op schoot te hebben, ook vanwege de straling die dan vlakbij de baarmoeder en dat soort dingen in de buurt komt. Weet eigenlijk ook niet of dat zo slecht is.

In je broekzak is geen enkel probleem! We worden 24 u/pd omgeven door diverse soorten straling. Slechts direct in de nabijheid wonen van een hoogspanningskabel kan wel tot klachten leidden.

Er gaan zoveel verhalen rond over straling dat ik het zo langzamerhand naast me neer heb gelegd. Over het algemeen is een jarenlang onderzoek nodig om dergelijke zaken te bewijzen. Dus mijn mening is, er zijn nog geen bewijzen.

lijkt mij niet echt heel slecht. heb het me ook vaak afgevraagd. er wordt voortdurend onderzoek naar gedaan. de laatste berichten spreken zelfs over Alzheimer vermindering door de luttele straling... door onderzoek kan van alles aangetoond worden..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100