Kun je toch naar de eerste hulp gaan als de huisartsenpost zegt dat het niet nodig is?

Ik ben gebeten door een hond vorige week.
Ik ben daar netjes mee naar de huisarts geweest.
Tetanusprik gehad en ben netjes geholpen.
Nu voelt het helemaal niet goed en ben rillerig en eng..
Heb de huisartsenpost gebeld en die zeggen dat het gewoon een beetje griep is!
Ik denk dus zelf echt van niet.
Kan ik zomaar brutaal toch naar de eerste hulp gaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Allemaal bedankt voor de antwoorden..Ik ben toch geweest en het is een ontsteking.
Antibiotica gekregen en dan moet het goed komen;-)
Ze vonden het trouwens inderdaad niet vreemd dat ik 'zomaar' langskwam..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik weet niet of het een mannetje was hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng hoor. Gewoon gaan! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy, thnxx
@Cantare..LOL dat bedoel ik ;-)

Het beste antwoord

Ik kan een uitgebreid antwoord geven. Maar ik heb maar 1 ding te zeggen: gewoon gaan! Liefst nu.. Is het niks,ben je zo weer thuis. Gerustgesteld en wel. Is het wel wat helpen ze je meteen.
dus,hup,computer uit en gaan.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Jazeker, er is toch iets aan de hand... dat mag je, als je het niet vertrouwt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste hulp heeft altijd de plicht om je te helpen, alleen zullen ze je waarschijnlijk alsnog weer naar de huisartsenpost sturen. Maar ik zou zeker gaan als je het niet vertrouwt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en ook doen. Second opinion mag altijd. Je zal niet de eerste zijn die de kraaienmars blaast door een foutje van een arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon langs de eerste hulp gaan.
Het lijkt er op dat je een ontsteking zou kunnen hebben door die beet, als je rillerig bent.
Heb je koorts gemeten, want koorts geeft meestaleen ontsteking aan, en koorts maakt je rillerig.
Maar wat bedoel je met eng ? ziet de wond er eng uit ?
Je moet gewoon zeggen dat je het niet vertrouwd, de arsten hebben het wel vaker bij de verkeerde eind.
Je kan beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig naar een arts gaan.

Ga gewoon op je gevoel af, als jou gevoel zegt ik moet gaan dan ga je gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet vertrouwd nog een keer bellen, wie weet tref je een andere assistentie die je of het beter uit kan leggen of je langs laat komen, en anders als je het nog niet vertrouwd langs de EH gaan. Maar anders dan een grote ontsteking (kun je zien) zou je kunnen hebben opgelopen? En zeker als het al een week geleden is? Maar als je het niet vertrouwd mee heen gaan, het is jou lichaam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup. 't Is geeneens brutaal! Daar ìs de Eerste Hulp zelfs voor :-)!
Dus als ik jou was zou ik gelijk gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er wel heen gaan maar je wordt opgevangen door de assistenten en ter plekke beoordeeld of je een spoed geval bent. Er is ook een arts op de achtergrond aanwezig.
Indien je geen spoedgeval bent krijg je advies en wel dan mag je blijven.
In alle gevallen hoor je eerst,: U had eerst moeten bellen.
Zo werkt het in het oosten van het land, tenminste.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan, rillerig kan griep zijn maar ook een ontsteking daar kan je ook behoorlijk rillerig van worden. De huisarts kan ook fouten maken.
Jij betaald tenslotte premie dus gaan achteraf kan je zeggen of het toch goed was om te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie nu pas je toevoeging, ach laat deze maar staan toch leuk voor een punt.

Ik hoop dat het nu beter met je gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat mag als je het niet vertrouwd.jij kent jeeigen het beste en ook al zeggen hun dat er niks is.
bovendien kun je zoiets niet zien door de telefoon...
vindt het zoiezo raar dat ze dat zeggen als ze weten dat je door een hond bent gebeten.eigelijk moeten ze je laten komen hiervoor en het onderzoeken of dit de oorzaak is vanwege infectie's gevaar.
DUS ZOU IK GEWOON EVENLANGS DE EHBO GAAN...