Begin met lopen met 2 krukken en zet gewoon je voet neer. Doe wel de (hopelijk) mee gekegen sandaal aan want op een harde vloer in huis glijd je zo uit op dat gips. Als dit lukt ga je het met 1 kruk proberen (aan de gezonde kant en de kruk moet mee met de gipsvoet). Daarna zonder krukken.

Gewoon doen, het mag nu maar je bent het ontwend natuurlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens had mijn zoon 2 wk loopgips en kon na die twee weken nog niet zonder krukken lopen op dat gips, dus dat kan wel maar belasten is dus wel goed maar dat gaat ook met krukken.

Als het echt niet lukt ben je het gewoon verleerd, dat had mijn zoon meteen nadat hij gips tot zijn lies kreeg voor wat betreft het optrekken van zijn been. Hij wist niet meer hoe het moest dus daar zijn we wel mee naar een fysio gegaan omdat ik elke keer zijn been recht op het kussen moest leggen.

Hij heeft na het gips ook gewoon fysio gehad, hij leerde zo veel sneller weer alles doen. Hij heeft daar zelfs de eerste beginselen van zijn keeperstraining voor handbal gekregen, dus met goede begeleiding want het was een sportfysio. Daarna kon hij weer langzaam beginnen met zijn eigen trainer.