Slecht gevoel na iets leuks gedaan te hebben ?

Inmiddels hebben we de kerstdagen en oud en nieuw weer achter ons, dit zijn altijd leuke feesten en activiteiten. Helaas krijg ik een dag na zo'n leuk 'activiteit' altijd een raar gevoel. Een beetje hetzelfde gevoel dat vele andere waarschijnlijk wel kennen wanneer ze op Zondag de volgende dag weer naar school moeten en of aan het werk moeten. Ik stoor mij hier regelmatig aan doordat ik er dan te veel over na ga denken, ik heb dit bijvoorbeeld ook na een weekendje weg met wat vrienden etc. Dit gevoel heb ik enkele dagen en verdwijnt dan wel weer langzaam, irritant vind ik het wel. Hebben meer mensen hier last van, en is hier ook wat tegen te doen ? Het is misschien een iet wat luxe 'klacht/vraag' maar misschien kan het me helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Daar had ik vroeger ook veel last van, en ik noemde dat "het zondag gevoel" Tegenwoordig heb ik heel erg leuk werk, en nu heb ik dat gevoel eigenlijk nooit meer. Kan het zijn dat je in het "normale leven" werk of school hebt, waar je het niet zo naar je zin hebt? Dat had ik zelf, ik haatte mijn school en mijn oude werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer er van te genieten. Vooral de laatste dagen alleen maar wezen stappen, en ik vind het HEERLIJK om nu lekker thuis te chillen... Geen kabaal, geen drukte. Gewoon lekker films kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ken dat wel.
Ik heb dat de hele winter.
De zomer is namelijk veel leuker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde als ik me helemaal vol zit te eten op vakantie bijvoorbeeld. Ik kan er echt goed sacherijnig van worden zelfs.

Antwoorden (2)

Dat heeft iedereen wel eens, je moet weer over tot de orde van de dag, dat is niet altijd leuk.
Ik vind niet dat je er iets aan moet doen, het is er gewoon, het geeft aan dat je een heel leuk weekend hebt gehad. Dus ipv van het gevoel af willen, zou ik er een positieve gedachten aan koppelen. Accepteer dat er leuke en minder leuke dagen zijn en benader het positief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens om te draaien. Als je bijna alleen maar van dat soort momenten (feestjes, weekenden, etc) zou hebben, zou het gewoon worden en zou je niet meer het goede gevoel erbij hebben. Je kunt de pieken niet waarderen als je de dalen niet hebt meegemaakt.
Dus dat gevoel is normaal!
Daarbij komt wel, dat het nu lijkt alsof je niet tevreden bent in de dagelijkse activiteiten. Werk, school, relatie, het zou van alles kunnen zijn. Mocht dat het geval zijn, is het belangrijk daar iets aan te veranderen. Wellicht neemt de irritatie over het terneergeslagen gevoel dan ook af!
Kies voor geluk! Liever een gelukkig kort leven, dan een lang leven vol ergernis of onvervuld gevoel!
Succes!