mijn vriendin heeft anorexia en ze vertrouwd niemand meer wat moet ik doen ?

mijn vriendin is sinds een paar weken gestopt met eten, vorig jaar had ze dit probleem ook al en is ze geholpen door een psychiater maar na een tijdje wou ze niet meer geholpen worden dus heeft ze haar ouders , haar vrienden en de psychiater voorgelogen door te zeggen dat het over was, maar dat was het niet. nu is haar eetprobleem erger geworden, ze wil laxeerpillen gaan gebruiken. Ze heeft al haar moed bij elkaar geraapt en het tegen haar ouders gezegd, maar die geloven haar niet. Die zeggen dat ze gewoon aandacht wil, maar dat is niet zo. Ze luistert nu ook niet meer naar mij en mijn andere vrienden, als dit zo doorgaat overleeft ze dit niet .Wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

vertel het je mentor als ze bij je in de klas zit
ook kan je zelf naar haar ouders stappen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anorexia is geen aandachtsprobleem maar een ernstige verslavingsziekte die met de regelmaat van de klok dodelijke slachtoffers eist. Je zorgen lijken me terecht. Jouw vriendin heeft professionele hulp nodig. De inzet van haar directe omgeving, van jou en van haar ouders, moeten erop gericht zijn om haar onder te brengen bij die professionele hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dag kaaslover probeer je vriendin te interesseren voor zelfhulpgroepen en doe dat a.u.b. zo snel mogelijk. Hoe langer ze te weinig eet, hoe minder haar hersens gaan werken en hoe minder ze nog aan de verslaving het hoofd kan bieden. Ik heb, weliswaar bijna 40 jaren geleden, een poosje opgetrokken met een ouder meisje dat toen al jaren anorexia had en wat door haar ouders opgevangen werd en in het ziekenhuis gedwongen werd te eten. Ze vertelde me dat anorexia patiënten ALLEMAAL liegen. Ze durven als het ware buitengewoon weinig zichzelf te zijn. Ik was het zelf soms een beetje zat. Een afspraak met haar werd altijd op het laatste nippertje afgezegd. Ze leek altijd aandacht te trekken.
Misschien geloven haar ouders inmiddels niets meer van wat ze zegt. Die psychiater was geen expert zo te lezen.
Dat meisje in na een ongelukkig leven met op diverse plaatsen uitval van lichaamsfuncties uiteindelijk half blind geworden en overleden aan een hersenbloeding. Dus laat haar ouders dit a.u.b. lezen. Als ze veel liegt heeft ze nog steeds goede hulp nodig. Zelfhulpgroepen kennen zelf alle valkuilen en ze zijn laagdrempelig want iedereen heeft het zelf meegemaakt lijkt mij.
sterkte en verzamel moed want het zal je nu niet in dank worden afgenomen maar je weet dan dat het moet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg eerst dat ze jou vertrouwd. Ga iets leuks met haar doen (zonder eten). Als je haar vertrouwen volledig hebt, begin je een keer over haar eetprobleem. Als je merkt dat ze het niet fijn vind, stop je en ga een een paar dagen later er weer over beginnen. Als je merkt dat ze er iets soepeler over praat, zeg dan voorzichtig dat ze hulp moet gaan zoeken. Als haar ouders haar niet geloven, moet jij maar als een door ouder spelen.
Maar let op: je moet niet haar vertrouwen verliezen!