Hoeveel weken doe ik erover om 5 tot 10 kilo af te vallen?

Ik doe nu gezond beleg op mijn brood (waar ik eerst altijd gebraden gehakt nam), ga iedere dag een half uur tot uur hardlopen (waar ik eerst alleen maar binnen zat), eet maar één keer in de week ongezond: shoarma of patat.
Ik ben rond de 1.80, weeg rond de 86 kilo. Dat is veel te veel. Mijn streefgewicht ligt rond de 78 kilo. In hoeveel weken krijg ik dat ongeveer voor elkaar met mijn nieuwe levensstijl?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
jodyenboyke
11 jaar geleden
Ws. zijn de kilo's er ook niet in een paar maanden bijgekomen, snel afvallen is daarom ook niet aan te raden. Ik heb een jaar gedaan over 10 kg. Dit jaar in september wil ik nog 5 kg afvallen. Dan heb ik 2 jaar gedaan over 18 kg. Zonder heel veel moeite, goed vol te houden en minder risico op het jojo-effect.
Ritsuka
11 jaar geleden
precies, rustig aan werkt het beste.
Ongezonde dingen vervangen door gezonde alternatieven, en meer groente en gezonde eiwitten toevoegen.
Dan ben je al goed bezig. Je kunt proberen iets minder brood te eten, en dat te vervangen door andere dingen. In de ochtend een kom yoghurt met muesli (zonder toegevoegde suiker), eens een omelet met groente etc,
En proberen je patat en shoarma momenten langzaam te verminderen.

Het beste antwoord

Dit verschilt per persoon. Bij de één gaat het heel snel en bij de ander duurt het veel langer. Ik zou sowieso niet teveel verwachten, want dan kun je teleurgesteld raken en sneller opgeven. Ik heb Weight Watchers gedaan en daar werd vanuit gegaan dat je per kilo zo'n 2 weken bezig bent. Dus 0,5 per week is prima (minder ook, overigens). Als je wilt dat het er lang afblijft, dan moet je natuurlijk na het bereiken van je doel niet weer extreem veel gaan eten of minder gezond. Probeer nu vooral gevarieerd te eten en je mag heus wel wat lekkers, maar compenseer het dan met minder ongezond eten over de rest van de dag. En erbij sporten kan het 'proces' ook versnellen. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwacht tem eerste niet teveel en te snel, bouw het langzaam op.
Ik denk, met deze nieuwe levensstijl, dat het er met ongeveer 6 maanden af is.
Haast het vooral niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Snap de minnaar weer eens niet dus plus van mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
Bij een goede en gezonde voeding en op een juiste manier bewegen is 1 pond per week afvallen een prima resultaat.
Dat betekent, dat je dus zo'n 10 (bij 5 kilo afvallen) en 20 weken (10 kilo) weken bezig bent. Meestal is het wat langer, omdat 1 pond wel een maximum is.
Nogmaals: bij goede en gezonde voeding, ik heb het niet over crash-diëten, die zeer sterk zijn af te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Prima antwoord dus +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!