Waarom moet ik overgeven bij warm dekentje in de nacht?

Hej,

Ik had vanacht mijn warm dekentje onder mijn matras aangezet omdat het koud was op hoogste stand.

2uur later wordt ik wakker heel warm en misselijk en moest ik overgeven.
Zou dit een virus zijn want ik voel me nu toch redelijk goed of komt het gewoon door het dekentje?

Wil dit echt graag weten voor de feestdagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Omdat je lichaam oververhit raakt, zijn warmte niet meer kwijt kan en je letterlijk van buitenaf koorts krijgt. Om die koorts te bestrijden, wil je lichaam zo weinig mogelijk nutteloze energie verspillen (aan bijvoorbeeld je spijsvertering) en gooit alles er uit.

Elektrische dekens zijn sowieso natuurlijk volstrekt overbodige stroomvreters in onze goed geisoleerde verarmde huizen als het ook nog eens niet vriest, en voor zover je echt denkt er niet buiten te kunnen, zijn ze in elk geval uitsluitend bedoeld voor het VOORverwarmen van het bed, en niet om de hele nacht tussen een soort tosti-ijzer te liggen.

Met een goede deken en eventueel een pyjama, levert je eigen lichaam meer dan genoeg warmte om de nacht door te komen. Bovendien is dat een beduidend aangenamere en gezondere warmte.

Natuurlijk is niet uit te sluiten dat je een virusje hebt opgelopen, maar dat je kotsmisselijk en doodziek kunt worden van teveel warmte is een feit. Ik krijg er al last van als ik per ongeluk met sokken aan in bed stap, of overdag te warme schoenen draag. Echt letterlijk ziek, misselijk, beroerd en prikkelbaar. Niet meer gebruiken dus. Ongezond en kost je klauwen vol met geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer veel bedankt voor het antwoord!