hoe kan het dat de tanden van honden/katten stralend wit zijn terwijl hun niet tandenpoetsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Ze drinken geen wijn, koffie of thee en roken ook niet EN bovenal eten ze weinig directe suikers. Suiker tast je gebit heel erg aan!

http://forums.redflagdeals.com/archive/index.php/t-513328.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Honden die vaak knagen op speeltjes, takken, kluiven, ander knaag gerei of vaak harde brokken krijgen, hebben vaak ook schone tanden.

Het kan trouwens ook per hond verschillen, net zoals sommige mensen meer last hebben van tandaanslag dan anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dieren gebruiken hun tanden nog! Honden knagen op een bot, katten eten harde brokjes, knaagdieren knagen.....allemaal producten die hun tanden op een natuurlijke manier reinigen. Indien wij, als mensen ook altijd appels kauwden, worteltjes knaagden en geen kleurstoffen in ons zachte voedsel hadden én geen thee/koffie dronken , maar net als de dieren , water, dan zouden wij ook allemaal witte tanden hebben (indien ze genetisch wit zouden zijn) en dan heb ik het nog niet over het effect van roken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Over het algemeen hebben dieren ook sterker tandbeen in vergelijking met de mens. De kleur en dikte van het tandbeen bepalen namelijk de kleur van een tand of kies, de kleur van het tandbeen is erfelijk bepaald, waardoor de één wittere tanden heeft dan de ander. Daarom heeft ook niet elk dier stralend witte tanden.
Dit heeft overigens niets met poetsen te maken. Teveel fluoride kan je tanden ook doen verkleuren!
amc
11 jaar geleden
Ze lijken veel witter dan ze zijn omdat de "lippen" vaak zwart zijn. Dan steken de tanden daar nogal bij af.