Ik loop erg veel, maar heb nu rare plekjes op mijn voet.. Wie weet wat ik moet doen? Zie foto (van mijn linkervoet)

Toegevoegd na 1 minuut:
Tip: klik op de afbeelding, gaat bij mij sneller..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is dat overmatige eeltvorming.
Dat kan je zelf behandelen met voetbaden, een eeltrasp of puimsteen.
Kijk maar bij de drogist voor dat soort voetenbehandelingsspullen.
Bovendien flink smeren met vette zalf of zinkzalf of olie.

En dan de oorzaak:
Dan kan zijn:
Verkeerde sokken.
Verkeerde zolen in je schoenen.
Verkeerde schoenen.
Verkeerde drukverdeling van je voetzolen.

Als het zelf behandelen niet het gewenste effect geeft, kun je naar een podotherapeut, want die kan met behulp van aangepaste zooltjes in je schoenen,
de verkeerde drukverdeling op je zolen wel verhelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt te veel eelt onder je voeten, je loopt veel en dan krijg je dat.

ik raad je aan om naar een goede pedicure te gaan en je daar te laten helpen. deze zal je voeten professioneel met de juiste middelen (apparatuur) behandelen.
ik heb hetzelfde, veel eelt, ik kan je vertellen dat het heel een heel fijn gevoel is als je voeten weer *als nieuw* voelen, na de pedicure.

kennelijk ben je inmiddels bij de huisarts geweest (sokken).
katoenen of wollen sokken zijn het beste.
het gebruik van meerdere paren schoenen, dus niet iedere dag dezelfde, is beter voor zowel de schoenen als voor je voeten.