Zijn er ook landen of plaatsen of regio's waar mensen vooral linkshandig zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee wel een firma in nl waar ze in de winter periode allemaal spontaan 2 linkerhanden krijgen . Ze doen iets in het openbaar vervoeren hebben als kind vask met treintjes gespeeld .maar fijn dat ze het nu weten want ze hebben de dienst rooster's er op aangepast want het zou koud kunnen worden .

Het beste antwoord

Het bleek dat er papoea's zijn die juist minder linkshandigen hadden: 3,6% ipv de normale 10% maar er zijn geen gebieden maar juist meer linkshandigen zijn.
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetenschap/article/detail/1374019/2012/01/06/U-bent-linkshandig-door-betere-gezondheidszorg.dhtml

Je vraag is waar er landen zijn waar ze VOORAL linkshandig zijn, dus meer dan 50%. Dat is simpel te beantwoorden: die zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Linkshandigen zijn best zeldzaam en slechts 10% van de hele bevolking is linkshandig. Ik denk niet dat er regio's plaatsen of steden zijn waar dit percentage hoger is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grasmaaier
11 jaar geleden
Nou, er bestaat ook een eiland waar de meeste mensen kleurenblind zijn. En dat komt normaal ook niet zo heel veel voor. Het zou best kunnen dat er ergens een kleine gemeenschap is waar de meeste mensen linkshandig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleurenblindheid verloopt veel makkelijker via erfelijkheid dan linkshandigheid grasmaaier.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik denk ook wel eens wat
Nee,

Zelfs een kind van 2 linkshandige ouders zal met een kans van 60% rechtshandig zijn.
Dus zelfs een gemeenschap die als geheel linkshandig begint zal na enige generaties toch in meerderheid rechtshandig zijn.