Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je jeuk en irritaties in je mond krijgen door bijv. appels? en waar zou dit door kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Als je allergisch bent voor bepaalde soorten fruit, kan je geprik in je mond voelen als je het eet. En een allergie voor appels, hebben sommige mensen wel.
Of het ook door iets anders dan allergie kan komen, weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een allergie of een intolerantie hebt tegen appels dan kun je daar jeuk of pijn van krijgen... Dat komt dan door de allergie of de intolerantie, natuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan zeker, in appels zit het Mal d1 eiwit dat bij sommige mensen tot allergische reactie kan leiden. Jeuk, irritatie, kortademigheid etc horen tot de mogelijk klachten.

Santana-apperls zou je kunnen proberen te eten, die schijnen voor de meeste mensen met een appelallergie geen problemen te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb altijd als ik kiwi's vreet dat mijn zoeloe lippen een beetje opzwellen, en prikken. Dat is denk ik vergelijkbaar met deze appelvraag, en dat is bij mij in ieder geval een allergische reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is hoogst waarschijnlijk een allergische reactie, die veroorzaakt wordt door overgevoeligheid. Het kan per appelsoort verschillen hoe veel last je er van hebt en het kan in de loop van je leven ook erger of minder erg worden. Appels zijn een bekende boosdoener, net zoals kiwi's.

Als je denkt dat je er last van hebt, kun je het beste een week lang precies bijhouden wat je eet, en kijken of je een patroon kunt herkennen in je voedsel en de klachten die je hebt.

Vaak is het ook overduidelijk. Als ik pinda's eet, word ik heel erg ziek...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt voor alle lichaamsvreemde stoffen allergisch zijn.
Dit hangt af van de stof/voeding waarmee je in aanraking komt en je persoonlijke overgevoeligheid.
Dit kan per persoon en per stof/voeding verschillend zijn.
De gevoeligheid kan één keer voorkomen maar allergische reacties met het voortschrijden van de tijd ook verhevigen.
Je kunt het alleen achteraf vaststellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding