Het zal verschillend zijn per soort operatie. Het is in ieder geval wel verstandig om het secretariaat van de betreffende chirurgie-afdeling te bellen, en met hen te overleggen of het beter is een nieuwe afspraak te maken. Als je bijvoorbeeld erg hoest dan kan dat gevolgen hebben.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen wel.
Anders zouden er in de winter wel heel veel operaties niet kunnen doorgaan
en dat is niet het geval.
Maar dan heb ik het over het algemeen.
Of dat in jouw geval ook geldt, zul je dus echt met je eigen dokter / ziekenhuis moeten bespreken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal van veel dingen afhankelijk zijn maar als de operatie nodig is gaat de operatie gewoon altijd door. Het is alleen erg vervelend als je steeds moet hoesten na een buikoperatie (heb ik gehad na een keizersnede). Het zal ook nog afhangen van een plaatselijke of totale verdoving.

Nog even gezocht en ik heb een oogoperatie gevonden die niet doorgaat als je ook last van je ogen hebt: http://cms.oogziekenhuis.nl/vraag/ik-ben-verkouden-gaat-mijn-operatie-dan-wel-door.html

Ook hier een stukje over operaties die niet doorgaan als je verkouden bent: http://www.umcg.nl/NL/Zorg/Kinderen/ZOB/Narcose/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in principe niet, je moet onder narcose en dat mag niet als je verkouden bent.
ik heb het zelf meegemaakt dat ik mij voor een operatie meldde en weggestuurd werd, alleen omdat ik kon vertellen, dat mijn verkoudheid 'n "neusverkoudheid" was, 'n "ochtend verkoudheid", die na een paar uurtjes verdween, mocht ik blijven en ben ik inderdaad toch geopereerd.