Zit er een geurtje aan snot?

Soms heb ik een volle neus en dan lijkt het (of praat ik mezelf dat aan??) of ik mijn snot ruik. Maar kan dat wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ruik je niet eens aan je snot? Dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou ik kunnen doen... Bedankt voor de tip :)
AWM
14 jaar geleden
Of stel 'm op www.viezevraag.nl ;)

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Wanneer je een ontsteking hebt in een bijholte dan heb je groen snot en dat kun je inderdaad ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan snot heeft wel soms een geurtje dat heb ik zelf ook gemerkt.MVG Vraagjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker als er een ontsteking bij gekomen is, is de geur duidelijk.
Of je met een volle neus kan ruiken is een andere zaak. Dat kan denk ik alleen als er beweging in het snot zit, ergens moet er lucht langs de reukcellen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit een geurtje geroken aan mijn snot hahaa sorry hoor ik heb wel lol om deze vraag .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, de geur werkt bij de gratie van verschil... Dus die neemt iets waar dat afwijkt van de norm, dus je eigen snot kun je niet ruiken... Je kunt ook de warmte van je eigen handen niet voelen, wel koud of warm, maar niet de warmte...
En als je neus vol zit al helemaal niet, want ruiken daar is lucht voor nodig en als er geen lucht langs je reukzenuwen gaat dan werkt dat zintuig niet eens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej hoor, er zit geen geurtje aan een snot. Nog nooit meegemaakt. Maar misschien als ziek bent. Dan kan wel je snot misschien wel kunnen ruiken. En dan komt dat geurtje vanaf je maag...