Bestaat er een medicijn waar je creatiever van wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omgekeerde wel. Als mensen die manisch-deperssief zijn daarvoor medicatie ontvangen dan raakt hun creativeiteit daarmee vaak kwijt. Had Vincent van Gogh nu geleefd dan was hij, als hij medicatie had gekregen, misschien wel nooit gekomen tot wat hij zonder wel kon. Er zijn meerdere kunstenaars die daarmee zitten. Er zijn ook kunsteaars, waarvan bekend is dat ze manisch-depressief zijn, die daarom geen medicatie willen.
In de manische periodes komen ze tot hele mooie dingen!

Antwoorden (6)

Nee geen medicijn op medisch gebied ,maar een brainstorm wel .Dus wat wil je bedenken over iets ,pak pen en papier en ga bedenken en opshrijven wat je voor iets allemaal nodig hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn kunstenaars die geestverruimende middelen nemen, die leiden tot bijzondere kunstexpressies. Of dat zo verstandig is, is daarbij een andere zaak. Toen hiermee werd begonnen waren mensen niet zo op de hoogte van de negatieve bijeffecten die een dergelijk middel kan veroorzaken. Zoals verslaving. Maar het werkte wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er wel, maar die vallen allemaal onder de narcoticawet, dus die mag ik niet vermelden, maar ze zijn er wel... Hofmans potion bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat was al een tijdje duidelijk.
Ja hoor. Een medestudent zegt dat hij een paar biertjes nodig heeft.

Ik zou het alleen niet zoeken in iets anders. Creativiteit zit in jouw en alleen jij kan het uit jezelf halen. Het kan, ook zonder medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lucy in the Sky with Diamonds... In de sixties werd druk geexperimenteerd met drugs en creativiteit en daar zijn hele mooie dingen uit voort gekomen maar ook hele verknipte mensen van overgebleven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wiet jointje !! daar word je erg crea van ..